اجتماعیسیاسی

تخلیه کامل اردوگاه‌های آوارگان در سلیمانیه تا یک ماه آینده

وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق اعلام کرد اردوگاه‌های آوارگان در استان سلیمانیه به زودی به صورت کامل برچیده خواهند شد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق اعلام کرد اردوگاه‌های آوارگان در استان سلیمانیه به زودی به صورت کامل برچیده خواهند شد.

به گزارش الصباح، سامر مشکور مدیر اداره امور استانداری‌های اقلیم کردستان عراق در وزارت امور مهاجران و آوارگان تصریح کرد این وزارتخانه به اجرای طرح ملی بازگرداندن آوارگان به مناطق محل سکونت خود از فوریه گذشته تا کنون ادامه می‌دهد به طوری که تا کنون ۱۲۷۵ خانوار از استان سلیمانیه بعد از اعطای کمک بلاعوض 4 میلیون دیناری و همچنین همکاری خوب مقامات محلی با این وزارتخانه به صورت داوطلبانه به مناطق اصلی محل سکونت خود بازگشته‌اند.

وی افزود: استان سلیمانیه دارای چهار اردوگاه آوارگان بوده است که بیشترین این افراد با حمایت‌های به عمل آمده به مناطق محل سکونت خود بازگردانده شده‌اند و تنها تعداد کمی از آن‌ها، در یک اردوگاه باقی مانده‌اند که آخرین اردوگاه در استان سلیمانیه محسوب می‌شود و امیدواریم این اردوگاه نیز حداکثر ظرف مدت یک ماه تعطیل و این استان خالی از آوارگان اعلام شود.

سامر مشکور خاطر نشان کرد، یکی از مواردی که مشوق بازگشت آوارگان است ارسال فرم ثبت نام برای بازگشت داوطلبانه آن‌ها و دادن حق انتخاب به آن‌ها برای بازگشت به مناطق و استان‌های محل سکونت خود یا پیشنهاد کردن مکان دیگری برای بازگشت و زندگی کردن در آن است.

این مقام وزارت مهاجرین عراق تصریح کرد: به منظور ترغیب خانواده‌های آوارگان، مبلغ چهار میلیون دینار به صورت فوری در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت و افزون بر آن اثاثیه و وسایل آنان نیز به محلی که می‌خواهند در آنجا استقرار یابند، منتقل خواهد شد و برخی از وسایل برقی خانگی برای استفاده روزمره نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

این وزارتخانه پیش از این اعلام کرده بود که مصمم است که تا نیمه سال جاری میلادی همه اردوگاه‌های آوارگان داخلی در سراسر کشور را برچیند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا