اقتصادیسیاسی

شرکت عمومی بنادر عراق:
تمام اسکله‌های فاو تا پایان امسال تکمیل می‌شود

شرکت عمومی بنادر عراق اعلام کرد پروژه بندر فاو پیشرفت بسیار قابل ملاحظه‌ای داشته است و تمام اسکله‌های آن تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

میدل ایست نیوز: شرکت عمومی بنادر عراق از تکمیل 94 درصدی اسکله های پروژه بزرگ فاو خبر داد و اعلام کرد تمام اسکله های این پروژه تا پایان امسال تحویل خواهند شد و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

به گزارش بغداد الیوم، فرحان الفرطوسی مدیر کل شرکت عمومی بنادر عراق اعلام کرد: تونل زیر آبی بندر فاو ظرف چهار روز آینده تکمیل خواهد شد و محوطه ای هم که برای کانتینرها در نظر گرفته شده است تا پایان امسال تکمیل خواهد شد و راه های مواصلاتی و داخلی بندر فاو نیز تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: اسکله های چهار گانه بندر فاو تکمیل شده اند و پیاده‌روهای این طرح نیز در حال سنگ فرش شدن است و اتصال اسکله ها به محوطه کانتینرها نیز از طریق پل انجام خواهد شد.

مدیر کل شرکت عمومی بنادر عراق تاکید کرد: تقریبا حدود 94 درصد کارهای اسکله فاو تمام شده است و این اسکله در ماه اکتبر امسال به بهره برداری خواهد رسید ضمن آنکه کارهای محوطه کانتینری نیز حدود 75 درصد پیشرفت داشته و کار روکش کاری لایه اول 41 کیلومتر از 51 کیلومتر راه مواصلاتی فاو – ام قصر انجام شده است.

الفرطوسی خاطر نشان کرد: ما به نخست وزیر عراق قول داده‌ایم که روکش‌کاری‌ها تا ماه نوامبر پایان یابد چرا که این طرح از اهمیت زیادی برخوردار است و نخستین بخش از پروژه راه توسعه به شمار می آید. در همین حال میزان دستاوردها و تکمیل پل ها به 80 درصد رسیده و پل های اول و دوم هم به سرعت در حال تکمیل مراحل پیشرفته است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا