خبر اولسیاسی

سازمان ملل:
دست‌کم 200 نفر در حمله به اردوگاه رفح شهید شده‌اند

یک مقام سازمان ملل اعلام کرد که دست کم ۲۰۰ نفر در حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح به شهادت رسیده‌اند.

میدل ایست نیوز: یک مقام سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که دست کم ۲۰۰ نفر در حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش «آناتولی»، جولیت توما، مدیر ارتباطات و اطلاعات در آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (اونروا)، در اظهارات مطبوعاتی در نیویورک با اشاره به اینکه آوارگی در نوار غزه ادامه دارد، اشاره کرد که بیش از یک میلیون نفر از ۶ مه منطقه رفح را ترک کرده‌اند.

این افراد در گذشته چندین بار آواره شده بودند.

توما اطلاعات به دست آمده از تیم‌های اونروا و منابع پزشکی بین‌المللی در مورد حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح را به اطلاع عموم رساند.

این مقام سازمان ملل متحد گفت: تلفات بسیار بالا بود و در این حمله دست کم ۲۰۰ نفر از جمله زنان و کودکان جان خود را از دست دادند.

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در بمباران هوایی چادر‌های آوارگان در منطقه تل السلطان در شمال غربی رفح ۴۵ فلسطینی را شهید و ده‌ها تن را که اکثراً کودکان و زنان بودند، زخمی کرد. این افراد در مناطقی به سر می‌بردند که ارتش رژیم صهیونیستی آنها را امن اعلام کرده بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این حادثه را یک «اشتباه فاجعه بار» خوانده است.

با وجود موج خشم بین‌المللی ناشی از این کشتار، ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن منطقه تل السلطان را در سپیده دم روز سه شنبه از سر گرفت و هفت فلسطینی را به شهادت رساند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا