سیاسی

تاکید فرماندهان مرزبانی عراق و ایران بر تامین امنیت مرز‌های مشترک

­فرماندهان مرزبانی عراق و ایران در تهران دیدار و بر استحکام مرز‌های مشترک و تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی ایران در دیدار با «محمد عبدالوهاب سکر» فرمانده مرزبانی کشور عراق گفت: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و عراق در کنار یکدیگر برای امنیت مردم دو کشور در مرز‌ها تلاش می‌کنند و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مولفه مرز به بلوغ کامل دست یافته است و امروز وظیفه تامین امنیت­۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر از مرز‌های طویل جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، گودرزی با اشاره به تعامل مطلوب و روابط خوب مرزی میان مرزبانی ۲ کشور ایران و عراق، افزود: جمهوری اسلامی ایران یک هزار و ۶۰۹ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که به لطف خداوند متعال این حجم عظیم مرز مشترک با روابط و تعامل مطلوبی که بین مرزبانان دو کشور برقرار است به خوبی کنترل و مدیریت می‌شود.

­فرمانده مرزبانی ایران در ادامه با اشاره به همکاری مطلوب مرزبانان دو کشور در اربعین حسینی سال گذشته، گفت: امید است برگزاری مراسم اربعین امسال توام با همکاری متقابل دو کشور ایران و عراق باشد و با توسعه همکاری‌ها شاهد ارتقاء امنیت نیز باشیم.

گودرزی افزود: تلاش ما بر این است امسال در راستای برگزاری مراسم اربعین حسینی همکاری گسترده و ویژه تری در ارتباط با تسهیل تردد زائران در مرز‌ها صورت بگیرد.

فرمانده مرزبانی ایران در ادامه این نشست در خصوص حل و فصل مشکلات مرزی دو جانبه و نیز توسعه و گسترش مناسبات و حسن روابط مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به بحث و تبادل نظر پرداخت و سطح روابط، تعاملات و همکاری‌های مرزی را مطلوب ارزیابی کرد.

فرمانده مرزبانی کشور عراق نیز در این دیدار با تأکید بر همکاری مطلوب مرزی میان دو کشور، گفت: مطمئن هستیم همکاری‌های مرزی موجب تقویت امنیت مرز‌های بین دو کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه روابط حسنه مرزی بی سابقه‌ای در طول تاریخ بین دو کشور ایجاد شده است، افزود: تأمین امنیت مرز‌های دو کشور خدمت به مردم دو کشور است.

فرمانده مرزبانی کشور عراق با تأکید بر پوشش کامل مناطق مرزی مشترک با ایران و جلوگیری از هرگونه قاچاق و تجاوز‌های مرزی، گفت: مرزبانی کشور عراق این آمادگی را دارد تا با همکاری مرزبانان جمهوری اسلامی ایران امنیت و همچنین تسهیل در تردد زائران در ایام اربعین حسینی را فراهم کند.

محمد عبدالوهاب سکر در پایان سخنان خود بر همکاری‌ها و تعاملات مشترک مرزی به منظور تأمین امنیت مرز‌های بین دو کشور تأکید کرد.

گفتنی است، فرمانده مرزبانی عراق همراه هیئتی با وزیر کشور عراق به دعوت فرماندهی انتظامی ایران به تهران سفر کرده است.

منبع
صدا و سیما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا