اقتصادیخبر اول

دستور السودانی درباره بررسی استفاده از جاده توسعه برای انتقال نفت و گاز

نخست وزیر عراق به وزارت نفت این کشور دستور داد تا طرح استفاده از جاده توسعه برای حمل و نقل نفت و گاز را بررسی کند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز پنج شنبه (30 مه) دستور بررسی استفاده از جاده توسعه برای حمل و نقل نفت و گاز را صادر کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، جلسه دوره‌ای کمیته عالی پروژه جاده توسعه با حضور وزیر حمل و نقل و شماری از مسئولان وزارتخانه‌های برنامه‌ریزی، نفت، برق، ارتباطات به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برگزار و در آن اقدامات اجرایی پروژه جاده توسعه بررسی و روند اجرای دستورات قبلی پیگیری شد.

در این نشست درباره بررسی کریدور خدماتی پروژه جاده توسعه که شامل مسیرهای خطوط کابل نوری، خطوط نفت و گاز، انتقال برق و انرژی‌های تجدیدپذیر است، گفت‌وگو شد.

در این باره، نخست وزیر عراق به وزارت نفت دستور داد که مطالعه مشورتی برای بررسی ارتباط پروژه‌های خاص وزارت نفت با نگاهی راهبردی برای استفاده از پروژه جاده توسعه به منظور نقل نفت و گاز و صادرات آن بر اساس نقشه سرمایه گذاری و تولید را انجام دهد.

وی همچنین به وزارتخانه‌های مربوطه دستور داد تا ایده‌ها و افکار را دریافت و بررسی کنند و جز از طریق کمیته عالی، برای پروژه جاده توسعه، هیچ تصمیمی اتخاذ نکنند.

همچنین در این جلسه، درباره گنجاندن پروژه جاده توسعه در بودجه وزارت برنامه‌ریزی و پرونده تحولات ترانزیت و گمرک بحث و گفت‌وگو شد.

در این جلسه تصمیم گرفته شد که در حال حاضر شرکت عمومی حمل و نقل زمینی متولی حمل و نقل کالا از جاده توسعه باشد.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا