سیاسی

توافق بحرین و چین درباره روابط راهبردی همه جانبه

بحرین و چین درباره روابط راهبردی همه جانبه به توافق رسیدند.

میدل ایست نیوز: بحرین و چین درباره روابط راهبردی همه جانبه به توافق رسیدند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» در پایان سفر حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین به چین، که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد برپایی روابط دیپلماتیک بین دو کشور و در پاسخ به دعوت رسمی شی جین پینگ رئیس جمهور چین انجام شد، دو کشور بیانیه ای مشترک صادر کردند.

بر اساس بیانیه مذکور، دو طرف به حمایت ثابت متقابل خود در مسائل مربوط به منافع اصلی یکدیگر ادامه خواهند داد.

از طرفی چین بر حمایت ثابت خود از تلاش های بحرین برای محافظت از حاکمیت، امنیت و ثبات خود و مخالفت قاطع با دخالت هرگونه نیروی خارجی در امور داخلی بحرین تاکید کرد.

بحرین نیز بر تعهد ثابت خود به اصل چین واحد و حمایت از تلاش های پکن در حفاظت از حاکمیت و یکپارچگی اراضی خود و تداوم تعهد ثابت به حمایت از موضع چین در قبال مسائل مربوط به منافع اصلی خود تاکید کرد.

همچنین بحرین از پیشنهاد چین مبنی بر ابتکار توسعه جهانی، امنیت جهانی، و تمدن جهانی قدردانی کرد.

در بخش اقتصادی، دو کشور بر تداوم همکاری در چارچوب ابتکار «کمربند و جاده» در راستای توسعه چارچوب همکاری بین دو کشور در زمینه های زیرساختی، اقتصادی، تجارت، سرمایه گذاری، دارایی، انرژی تجدیدپذیر، فناوری پیشرفته، کشاورزی، صیادی، آموزش، فرهنگ، گردشگری، بهداشتی و غیره که موجب توسعه و شکوفایی دو کشور می شود، تاکید کردند.

دو کشور در ادامه تاکید کردند که حفظ صلح و ثبات خاورمیانه و کشورهای شورای همکاری، به منافع اساسی و طولانی مدت ملت های منطقه کمک می کند.

چین و بحرین اعلام کردند که صلح و ثبات در منطقه ازکشورهای منطقه برای تداوم حل و فصل درگیری ها از طریق رایزنی و مشورت با هدف اجرای اصل حسن همجواری همه جانبه و پایدار حمایت می کند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا