اجتماعیسیاسی

پایان اعزام زمینی زائران عراقی به سرزمین وحی

فرماندهی عملیات مشترک عراق از پایان عملیات اعزام زمینی زائران عراقی به سرزمین وحی خبر داد.

میدل ایست نیوز: فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز یکشنبه (2 ژوئن) از اعزام زمینی 20 هزار و 855 زائر عراقی به سرزمین مقدس وحی و پایان این عملیات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و پیگیری میدانی مداوم کمیته عالی و فرماندهی عملیات مشترک، بخش‌های امنیتی ما تلاش‌های زیادی برای اجرای طرح خاص اعزام زائران بیت الله الحرام به سرزمین مقدس انجام دادند.

بیانیه مذکور افزود که نیروهای امنیتی از زمان آغاز روند اعزام زمینی زائران در تاریخ 18 مه سال جاری، در جاده‌ها و مناطق بیابانی به طول صدها کیلومتر مستقر شده‌اند.

در بیانیه مذکور آمده است که اعزام هوایی زائران با هماهنگی مداوم با اداره فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشور تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

بر اساس بیانیه فرماندهی عملیات مشترک شمار زائرانی که از طریق هوایی عازم سرزمین وحی شدند به 16 هزار و 419 نفر رسیده است.

در بیانیه مذکور اشاره شد که شمار کلی زائران عراقی که از طریق زمینی و هوایی به سرزمین وحی اعزام شدند به 37 هزار و 274 نفر رسیده است.

فرماندهی عملیات مشترک خاطر نشان کرد که نیروهای امنیتی با هماهنگی سازمان حج و عمره تلاش‌های مضاعفی برای ارائه تسهیلات و خدمات و تامین بی‌سابقه آن انجام دادند.

این منبع در پایان از آمادگی برای اجرای مرحله دوم که همان بازگشت زائران و اتمام مناسک حج است، خبر داد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا