اجتماعی

انصراف شناگر عراقی از مسابقه نهایی جام قهرمانی به دلیل مواجهه با نماینده رژیم صهیونیستی

شناگر پارالمپیک عراق، به دلیل قرار گرفتن در برابر نماینده رژیم صهیونیستی، از مسابقه نهایی جام قهرمانی پارالمپیک شنا انصراف داد.

میدل ایست نیوز: فدراسیون شنای پارالمپیک عراق اعلام کرد که محمد علاء عاشور، شناگر پارالمپیک عراق، به دلیل قرار گرفتن در برابر نماینده رژیم صهیونیستی، از مسابقه نهایی جام قهرمانی پارالمپیک شنا انصراف داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، هاشم فرز، رئیس فدراسیون شنای پارالمپیک عراق گفت که این تصمیم محمد علاء در راستای تاکید بر موضعش در حمایت از قضیه فلسطین و مخالفت کامل با رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است.

وی افزود که این رخداد با واکنش های متفاوتی همراه بوده و برخی از ورزشکاران و طرفداران، از این تصمیم اعلام حمایت کردند و گفتند که ورزش از سیاست جدا نیست و مواضع اصولی باید اولویت داشته باشد.

از طرفی دیگر شناگر پارالمپیک عراقی ضمن ابراز افتخار از این تصمیم، تاکید کرد که این تصمیم را در راستای همبستگی با ملت فلسطین که از اشغالگری رژیم صهیونیستی رنج می برند، اتخاذ کرده است.

وی افزود که کرامت میهن از هر مدال یا بزرگداشتی مهم تر است و تصمیم او واضح و صریح بوده و او با هر ورزشکار نماینده رژیمی که حقوق فلسطینیان را نقض می کند، رقابت نخواهد کرد.

گفتنی است مسابقات شنای پارالمپیک جهان هم اکنون در آلمان برگزار می شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا