سیاسی

تاکید مقام سازمان ملل در عراق بر راهبردهای موثر ملی در مبارزه با فساد

مقام سازمان ملل از تلاش‌های عراق در میزبانی نشست منطقه‌ای مبارزه با فساد تقدیر کرد و از افزایش دفاتر عربی برنامه توسعه سازمان ملل در حمایت از مبارزه با فساد در سال‌های اخیر خبر داد.

میدل ایست نیوز: نماینده برنامه توسعه سازمان ملل متحد اعلام کرد ما بر تعهد به همگام شدن و همراهی با تلاش‌های مبارزه با فساد تاکید داریم و در برنامه منطقه‌ای سه هدف اصلی را دنبال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، غمار دیب در کنفرانس سطح عالی منطقه ای تحت عنوان «تقویت همکاری برای راهبردهای موثر ملی به منظور مبارزه با فساد» تصریح کرد: ما از تلاش های عراق در میزبانی این نشست منطقه ای در سطح عالی و تلاش‌های کمیته های پاکدستی در چارچوب حمایت از شبکه عربی مبارزه با فساد با حمایت آژانس همکاری‌های بین‌المللی موریو در چارچوب مشارکت منطقه‌ای با این برنامه تقدیر می کنیم.

وی ادامه داد: ما تاکید داریم این چارچوب و رویکرد، یک مرکز تلاقی بزرگ در مسیر همکاری های منطقه ای و بین المللی و حمایت از منطقه عربی در زمینه حکومت داری مطلوب است چرا که شفافیت و صداقت و پاسخگویی از ضروریات کار قانونی در مبارزه با فساد و توسعه پایدار است.

این مقام سازمان ملل عنوان کرد: برنامه توسعه سازمان ملل متحد متعهد به همسویی با تلاش‌های مبارزه با فساد است و در واقع این یک تعهد جدید نیست، بلکه به دهه‌ها قبل برمی‌گردد که شامل توسعه و اجرای چندین برنامه برای ترویج حکمرانی خوب در نقاط مختلف جهان است.

غمار دیب با اشاره به برنامه های منطقه ای مبارزه با فساد و ارتقای یکپارچگی در کشورهای عربی که در سال 2010 آغاز شد و همچنین تمجید از کشورهای عربی و کمک کنندگان از جمله اتحادیه اروپا تاکید کرد که برنامه منطقه ای برای سه هدف اصلی حمایت از همسویی با الزامات کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه فساد، یکپارچه کردن سازوکارهای مدیریت ریسک فساد در بخش های گوناگون و حمایت از شبکه‌ها و مؤسسات منطقه‌ای مرتبط با مبارزه با فساد تلاش می کند.

وی در پایان از افزایش دفاتر عربی برنامه توسعه سازمان ملل در حمایت از مبارزه با فساد در سال های اخیر خبر داد و گفت تعداد دفاتر عربی آن در این منطقه که برای اجرای چنین پروژه هایی از قبل از سال 2010 کار می کنند، به هشت دفتر در سال 2024 افزایش یافته است و احتمالا بیشتر هم خواهند شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا