خبر اولسیاسی

وزارت کشور عراق خبر داد:
دستگیری چند نیروی امنیتی به اتهام دست داشتن در حملات به رستوران‌ها در بغداد

وزارت کشور عراق اعلام کرد که برخی افراد که به رستوران‌ها و مراکز تجاری در بغداد حمله کرده بودند را به موجب قانون مبارزه با تروریسم بازداشت کرده است.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق اعلام کرد که برخی افراد که به رستوران ها و مراکز تجاری در بغداد حمله کرده بودند را بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است که طی روزهای 26، 27 و 30 مه 2024، برخی افراد سوار بر 7 خودرو و موتور سیکلت اقدام به تخریب و حمله به رستوران های کی اف سی، جلی هاوس لیز و انستیتو کمبریج در خیابان فلسطین و شرکت کاترپیلار در منطقه الکراده با استفاده از بمب دست ساز کردند.

در این بیانیه اشاره شده است که کارگروه اطلاعاتی و فنی با هدف پیگیری این مساله و رسیدن به عاملان آن تشکیل شد.

وزارت کشور عراق اعلام کرد که پس از شناسایی عاملان، طی یک عملیات ویژه به موجب ماده 4 قانون مبارزه با تروریسم بازداشت شدند و به اقدامات خود اعتراف کردند.

در این بیانیه اشاره شده است که برخی از دیگر متهمان نیز تحت پیگرد هستند.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است که برخی از این متهمان وابسته به یکی از دستگاه های امنیتی هستند که برای طی مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

پیش از این، خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع امنیتی و پزشکی گزارش داد که نیروهای امنیتی این کشور روز دوشنبه با شلیک مستقیم به افراد مسلحی که به یکی از شعبه‌های رستوران کی‌اف‌سی در بغداد حمله کرده بودند، سه نفر را زخمی و دست‌کم ۱۲ نفر را دستگیر کردند.

حمله به شعبه کی‌اف‌سی در خیابان فلسطین بغداد دست‌کم سومین رخداد از این دست طی یک هفته محسوب می‌شود.

دولت عراق با توجه به ثبات نسبی که اکنون در این کشور وجود دارد، علی‌رغم درگیری‌های گاه و بی‌گاه گروه‌های مسلح با نیروهای آمریکایی، تلاش می‌کند تا با تشویق شرکت‌های تجاری خارجی برای حضور در این کشور به اقتصاد خود رونق دهد.

اما برندهای غربی در اقصی نقاط جهان به دلیل جنگ غزه و خشم عمومی که از عملیات نظامی اسرائیل در غزه وجود دارد، با موج تحریم‌ و اعتراضات عمومی مواجه شده‌اند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا