اقتصادی

مبادلات تجاری کشورهای عربی با آلمان به 62 میلیارد یورو رسید

تجارت کشورهای عربی با آلمان در سال 2023 با رشد 20 درصدی در مقایسه با سال 2022، به 62 میلیارد یورو رسید.

میدل ایست نیوز: خلیفه بن جاسم آل ثانی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع قطر اعلام کرد که مبادلات تجاری کشورهای عربی با آلمان در سال‌های اخیر رکوردهای تازه‌ای ثبت کرده و با جهش 20 درصدی از 51 میلیارد یورو در سال 2022، به حدود 62 میلیارد یورو در سال 2023 رسیده است.

به گزارش «العربی الجدید»، آل ثانی در نشست مجمع عمومی اتاق بازرگانی مشترک آلمان و کشورهای عربی که در برلین برگزار شد، ضمن آنکه روابط نزدیک دو کشور قطر و آلمان در حوزه های مختلف به ویژه حوزه بازرگانی و اقتصادی را ستود، خاطرنشان کرد که مبادلات تجاری بین قطر و آلمان در سال گذشته به 1.95 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال 2022 با 1.87 میلیارد دلار افزایش 4.4 درصدی داشته است.

از طرفی دیگر اولاف هاومن رئیس جدید اتاق کشورهای عربی و آلمان بر ضرورت توسعه تجارت دو طرف که به اهداف کشورهای عربی کمک می‌کند و بر رشد اقتصادی اثر می‌گذارد تاکید کرد.

عبدالعزیز المخلاقی دبیرکل اتاق کشورهای عربی و آلمان نیز اعلام کرد که حجم سرمایه گذاری کشورهای عربی در آلمان در بخش‌های خودرو، لجستیک و انرژی ۱۰۰ میلیارد یورو بر آورد می‌شود و بیش از ۷۰ هزار دانشجوی عربی در دانشگاه‌های آلمان تحصیل می‌کنند که این موارد، شاخص مثبتی برای آینده روابط کشورهای عربی و آلمان به شمار می‌آید.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا