سیاسی

رئیس جمهور امریکا:
نتانیاهو احتمالا به علل سیاسی جنگ غزه را طولانی می‌کند

رئیس‌جمهور امریکا، گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی احتمالا به علل سیاسی در پایان دادن به جنگ غزه تعلل نشان دهد.

میدل ایست نیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا، گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی احتمالا به علل سیاسی در پایان دادن به جنگ غزه تعلل نشان دهد.

به گزارش «الجزیره»، بایدن امروز (سه‌شنبه 4 ژوئن) در مصاحبه با نشریه امریکایی «تایم» در پاسخ به سؤالی درباره اینکه تا چه حد به گزارش‌ها درباره تمایل نتانیاهو به طولانی کردن جنگ با اهداف سیاسی اعتماد دارد، گفت: «دلایل موجهی وجود دارد که انسان‌ها به چنین نتیجه‌ای برسند».

این مصاحبه در 28 مه و چند روز پیش از اعلام طرح آتش‌بس در غزه از سوی رئیس جمهور امریکا انجام شده است.

بایدن تأکید کرد که ارتکاب جرایم جنگی توسط نیروهای اسرائیلی در غزه «قابل تأیید نیست».

وی گفت که اختلاف اصلی‌اش با نتانیاهو بر سر برنامه بعد از پایان جنگ در غزه است و اینکه آیا نیروهای اسرائیلی به نوار غزه بازخواهند گشت یا نه.

رئیس جمهور امریکا گفت که با مقامات مصر و عربستان و اردن و امارات درباره این موضوع گفت‌وگو کرده و افزود که «این ایده که نیروهای اسرائیلی به غزه برگردند، موفق نخواهد بود»

وی بر ضرورت انتقال به مرحله اجرای راه‌حل دو کشوری تأکید کرد و گفت: «به نظرم مسیر برای انتقال روشن است، چون کشورهای عربی آماده‌اند که در ازای پایبندی طولانی‌مدت به اجرای راه حل دو کشوری، امنیت و سازندگی غزه را بر عهده بگیرند».

بایدن درباره پرونده دادگاه کیفری بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «ما این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسیم، یک چیز قطعی وجود دارد و آن اینکه فلسطینیان در غزه از کمبود غذا و آب و دارو در شرایط سختی هستند و بسیاری افراد بی‌گناه از میان آنها کشته شده‌اند».

این در حالی است که رئیس‌جمهور امریکا طرح خود برای آتش‌بس در غزه را اعلام کرده و رژیم صهیونیستی را برای اجرای آن تحت فشار گذاشته است.

امریکا همچنین در صدد مطرح کردن این طرح در شورای امنیت است.

منبع
بایدن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا