اقتصادی

عراق مقصد اصلی کالاهای اردن از نظر ارزش صادرات

آمار و اطلاعات منتشر شده در ماهنامه «اتاق بازرگانی امان» حکایت از آن دارد که از نظر ارزش صادرات اردن به دیگر کشورها، عراق با رقمی معادل 260 میلیون دینار رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

میدل ایست نیوز: اتاق بازرگانی امان پایتخت اردن اعلام کرد بر اساس گواهی های مبدأ این اتاق بازرگانی، میزان صادرات کالاها به کشورهای عربی و دیگر کشورها طی پنج ماه گذشته در سال جاری بالغ بر 566 میلیون دینار برآورد شده است.

به گزارش الغد، طبق آمار و داده های اتاق بازرگانی امان، تعداد گواهی های مبدا اتاق بازرگانی امان طی پنج ماه گذشته در سال جاری، 12583 مورد گواهی مبدأ بوده که در مقایسه با سال گذشته رشدی یک درصدی داشته در حالیکه این تعداد در پارسال 12467 مورد بوده است.

طبق آمار اتاق بازرگانی امان، گواهی مبدأ صادر شده توسط این اتاق طی پنج ماه گذشته امسال به گروهی از کشورها، از جمله عربستان سعودی با 2752 گواهی و پس از آن امارات 1535، عراق با 943 گواهی و مصر با 406 گواهی و سوئیس با 14 گواهی بوده است.

اطلاعات آماری ماهنامه اتاق بازرگانی امان نشان می دهد که صادرات از نظر ارزشی به بسیاری از کشورها و در راس آنها کشور عراق با ارزش 260 میلیون دینار صورت پذیرفته است و پس از عراق، سوئیس با ارزش حدود 50 میلیون دینار، امارات و مصر هر کدام با ارزش 42 میلیون دینار و عربستان سعودی نیز با ارزش 36 میلیون دینار در رتبه های بعدی قرار دارند.

این در حالی است که صادرات اتاق بازرگانی امان شامل صادرات مجدد برخی محصولات خارجی به ارزش حدود 286 میلیون دینار، محصولات صنعتی به ارزش 100 میلیون دینار، محصولات کشاورزی حدود 56 میلیون دینار و محصولات عربی حدود 43 میلیون دینار بوده و مابقی نیز سهم دیگر محصولات بوده است.

گفتنی است اتاق بازرگانی امان برای محصولات صنعتی اردن بر اساس درخواست صادرکننده و طبق اصل فاکتور کارخانه، تایید شده توسط اتاق صنعتی، گواهی مبدأ اصلی و معتبر به ویژه در مورد کالاهای تولید اردن صادر می کند.

منبع
الغد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا