اقتصادی

افزایش قابل توجه شالیکاری و خودکفایی در چند محصول در عراق

وزارت کشاورزی عراق از افزایش اراضی زیر کشت برنج و خودکفایی در زمینه تولید چند محصول و عرضه 4 میلیون تن گندم به بازار خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشاورزی عراق با اشاره به سطح زیر کشت تقریبا 250 هزار هکتار از اراضی این کشور در قالب طرح تابستانه تصریح کرد، تاکنون حدود 4 میلیون تن گندم به بازار عرضه شده است .

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، مهدی القیسی مشاور وزارت کشاورزی عراق در ویژه برنامه ای در شبکه العراقیه تصریح کرد وزارت کشاورزی از طرح تابستان نسبتاً رضایت دارد به طوریکه مساحت زیر کشت شالی در این طرح بیش از 250 هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت شالی در حال حاضر نسبت به گذشته بهتر است و به حدود20 هزار هکتار در استان نجف رسیده است، تصریح کرد: سطح طرح تابستانه از یک میلیون دونم(250 هزار هکتار) هم فراتر می رود و ما توانسته ایم در تعدادی از محصولات کشاورزی به خودکفایی برسیم و حتی بخشی از آن را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه عراق یک سال است نیاز خود را به سیب زمینی تامین کرده است، خاطرنشان کرد: عراق در گندم نیز به خودکفایی رسیده به طوری که تاکنون حدود 3.9 میلیون تن گندم به بازار عرضه شده است و وزارت بازرگانی به سمت تولید آرد سفید حرکت می کند.

وی با رد شایعات مربوط به جازدن گندم وارداتی به جای گندم تولیدی در عراق تاکید کرد عراق زمینه های کشت گندم را توسعه خواهد داد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا