اقتصادیخبر اولسیاسی

السودانی: آفت فساد هیچ تفاوتی با تروریسم ندارد

نخست وزیر عراق تاکید کرد که آفت فساد هیچ تفاوتی با تروریسم ندارد و باعث شکاف در اعتبار کار و فعالیت سازمان‌های دولتی می‌شود اما مبارزه با آن امکانپذیر خواهد بود.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق اعلام کرد آفت فساد هیچ تفاوتی با تروریسم ندارد و باعث شکاف در اعتبار کار و فعالیت سازمان‌های دولتی می شود اما مبارزه با آن امکانپذیر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در نخستین مجمع شوراها و دفاتر استانی با حضور نمایندگان کمیته پاکدستی عراق تاکید کرد زمانی که دولت مبارزه با فساد را در اولویت قرار داد، تمایل شهروندان به تقویت اعتماد و اعتقاد خود به دولت را احساس کرد.

نخست وزیر عراق با درخواست برای برگزاری دوره ای این مجمع به منظور بررسی و رسیدگی به چالش ها تاکید کرد دولت همه حمایت ها و تلاش های لازم برای غلبه بر فساد و موانع و مشکلات را به عمل خواهد آورد.

نخست‌وزیر عراق با اشاره به اهمیت حمایت از نقش‌های نظارتی، قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری شوراهای استانی برای تضمین فضایی که فساد را محدود می‌کند، بر اجرای اولویت‌های هیات عالی هماهنگی بین استان ها در حمایت از تحول دیجیتال، بهبود خدمات، نظارت بر موسسات خدماتی و ارزیابی مستمر عملکرد تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای قاطعانه قانون در برابر مفسدان به معنای بی عدالتی نیست، خاطرنشان کرد: آفت فساد از این جهت با تروریسم تفاوتی ندارد و باید با آن مبارزه کرد و تروریسم دیگر تهدیدی برای دولت نیست، در حالی که فساد باعث شکاف در اعتبار کار سازمان های دولتی خواهد شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا