خبر اولسیاسی

تاکید رئیس جمهور عراق بر ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطین

رئیس جمهور عراق در دیدار با نخست وزیر فلسطین بر موضع قاطع کشورش در حمایت از فلسطین و حق تشکیل کشور مستقل برای فلسطینیان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق در دیدار با محمد مصطفی نخست وزیر و وزیر امور خارجه فلسطین و هیات همراه او در کاخ ریاست جمهوری در بغداد بر موضع قاطع کشورش در حمایت از فلسطین و حق تشکیل کشور مستقل برای فلسطینیان تاکید کرد.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، در ابتدای این دیدار، محمد مصطفی ضمن ابلاغ درود و سلام محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مقامات و مردم عراق برای آنان آرزوی تداوم پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر کرد.

رئیس جمهور عراق نیز متقابلا با ابلاغ درود و سلام به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان، برای ملت فلسطین امنیت، صلح و تحقق اهداف و خواسته هایشان را آرزو کرد.

رئیس جمهور عراق در این دیدار با اشاره به روابط مستحکم بین دو ملت برادر، بر موضع قاطع عراق در حمایت از برادران فلسطینی برای دستیابی به حقوق کامل خود در یک کشور مستقل و در خاک ملی خود تأکید کرد.

جمال رشید، تجاوزات علیه فلسطینی ها به ویژه در نوار غزه و کشتارهای وحشیانه ای را که منجر به شهادت هزاران غیرنظامی شده است، بار دیگر به شدت محکوم و تاکید کرد بدون دستیابی به یک توافق جامع و عادلانه هیچ گونه امنیت و ثباتی در منطقه وجود نخواهد داشت ضمن آنکه جهان در قبال فلسطین شروع به تغییراتی کرده است و مشاهده می کنیم بسیاری از کشورها شروع به رسمیت شناختن فلسطین کرده اند و بسیاری از دانشگاه ها و شهرهای جهان شاهد تظاهرات در حمایت از آرمان فلسطین است.

عبداللطیف رشید بر ضرورت انجام مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی جامعه بین‌المللی برای توقف هرچه سریعتر جنگ و تلاش برای کمک رسانی به مردم فلسطین و همچنین آمادگی عراق برای ارائه همه کمک‌های بشردوستانه تاکید کرد.

نخست وزیر  فلسطین نیز از سوی دیگر تشکر و قدردانی عمیق مردم فلسطین از مقامات و مردم عراق به خاطر مواضع قاطع و صریح آنها در قبال فلسطینیان و ارسال کمک های بشردوستانه برای فلسطینیان را به رئیس جمهور این کشور ابلاغ و برای عراقی ها آرزوی صلح و ثبات و آرامش کرد.

منبع
بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا