سیاسی

دیدارها و رایزنی‌های هیات عراقی در حاشیه کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای اسلامی در ازبکستان

هیات عراقی شرکت کننده در کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای اسلامی در ازبکستان، با شماری از هیات‌ها و مقامات کشورهای مختلف افق‌های توسعه همکاری‌ها در آینده را مورد بحث و بررسی قرار داد.

میدل ایست نیوز:هیات عراقی شرکت کننده در کنفرانس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در ازبکستان، با شماری از هیاتها و مقامات کشورهای مختلف افقهای توسعه همکاری ها در آینده را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزرای گردشگری کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی امروز در حالی به نشست خود در ازبکستان پایان دادند که هیات عراقی حضوری فعال در آن داشت و با حسین ابراهیم طه،دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، سالم بن محمد المالک، رئیس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی (آیسسکو) و هیئت‌های کشورهای مصر و الجزایر و سلطنت نشین عمان، افقهای توسعه همکاری های آینده را مورد بحث و بررسی قرار داد.

قاسم السودانی معاون وزیر فرهنگ عراق طی سخنانی در این نشست، بر سرمایه گذاری عراق در بناهای تاریخی و بناهای اسلامی این کشور به منظور حمایت از بخش گردشگری و فعالیت های اقتصادی و جذب و توسعه بخش های حمایتی در حمل و نقل، هتل ها، رسانه ها، بانک ها و بهداشت و سلامت تاکید کرد.

السودانی در سخنان خود به اقدامات مربوط به احیای شهر باستانی اور، زادگاه حضرت ابراهیم(ع) و احداث شهری یکپارچه برای آسایش گردشگران و بازدیدکنندگان و همچنین توسعه منظره پانورامایی از ساختمان های بخش قدیمی بغداد در کرانه های رود دجله و بازسازی خطوط حمل‌ونقل توریستی آن اشاره کرد.

وی تاکید کرد وزارت فرهنگ عراق در تلاش است تا با توجه به برنامه دولت برای سرمایه گذاری در گردشگری به عنوان اهرم اقتصادی، تسهیلات روادید ورود گردشگران را از طریق سیستم موسوم به پنجره واحد فراهم کند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا