اجتماعیسیاسی

وزیر حج عربستان خبر داد؛
ورود 1.2 میلیون حاجی به سرزمین وحی

وزیر حج عربستان سعودی با تشریح خدمات رسانی به حجاج، از ورود 1.2 میلیون حاجی به این کشور خبر داد و بر حل تمام مشکلات و چالش‌های سال‌های گذشته تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد با تلاش های مستمری که صورت گرفته است، بیش از یک میلیون و 200 هزار حاجی با سلامت و رضایتمندی بالا از خدمات ارائه شده، وارد کشور شده اند.

به گزارش الشرق الاوسط، توفیق الربیعه در کنفرانسی خبری در ریاض اعلام کرد دولت سعودی با هدایت ملک سلمان خادم حرمین شریفین و شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر، تدارکات و مقدمات و آماده سازی های اولیه برای مراسم حج را انجام دادند و با بررسی طرح ها، پروژه ها و ابتکارات برای توسعه و از پیش برداشتن چالش های سال های گذشته، با ایده های نوآورانه ای در خدمت میهمانان خدا هستند.

وی با اشاره به اینکه مقدمات حج امسال از سال گذشته آغاز شد و بیش از 50 نهاد بر روی 300 طرح آمادگی و تجهیز فعالیت کردند، افزود: یک پویش بین المللی برای افزایش آگاهی از خطرات نقض مقررات و دستورالعمل های حج راه اندازی و طی آن بر لزوم رعایت مقررات و همکاری زائران با مراجع ذیصلاح تاکید شد.

الربیعه به تداوم «جاده مکه» برای ششمین سال پیاپی به عنوان عاملی برای تسهیل مراحل سفر زائران و ورود مستقیم به محل اقامت خویش تاکید کرد این طرح یکی از ابتکارات برنامه خدمت به میهمانان خدا است که توسط وزارت کشور عربستان در 7 کشور اجرا می شود و امسال در قالب آن به بیش از 250 هزار زائر خدمات رسانی شده است و در قبال آن هیچ مبلغ یا هزینه اضافی از زائران دریافت نمی شود.

وی در پایان به افزایش امکانات مناسب برای پیاده روی و حمل و نقل آسان و راحت، راه اندازی بزرگترین ایستگاه خنک کننده جهان برای تصفیه هوا در مسجد الحرام و تلطیف فضا و خنک سازی آن برای زائران و راه اندازی قطار مشاعر با ظرفیت جابجایی 72 هزار مسافر در ساعت اشاره کرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا