سیاسی

چین خواستار پرهیز از تقابل با ایران در پرونده هسته‌ای شد

نماینده چین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صدور قطعنامه جدید این نهاد علیه ایران را اقدامی غیر سازنده توصیف و تاکید کرد تقابل با ایران نمی‌تواند راه حل مناسبی برای موضوع هسته‌ای این کشور باشد

میدل ایست نیوز:«لی سونگ» نماینده دائم چین در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین پس از تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران برای اعمال فشار بر تهران بابت موضوع هسته ای، تاکید کرد تقابل، موضوع هسته ای ایران را حل نخواهد کرد.

به گزارش شبکه چین، لی سونگ گفت: واقعیت ها بارها و بارها اثبات کرده اند که ایجاد جو تقابل و اعمال فشار موضوع هسته ای ایران را حل نخواهد کرد و فقط به تضعیف همکاری میان آژانس انرژی اتمی و ایران منجر خواهد شد و این امر فضا را پیچیده تر می کند.

لی یادآور شد رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل مه سفر موفقیت آمیزی به ایران داشت و از تبادل نظرهای سازنده با طرف ایرانی سخن گفت و هر دو طرف به پیشبرد پادمان های متعهد شده اند.

لی همچنین اظهار داشت ایران به تازگی سوگواری ملی را پس از درگذشت رئیس جمهور رئیسی شاهد بوده و قرار است این ماه انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند و بنابراین در چنین شرایطی، اقدام برخی کشورها برای ایجاد تقابل با اهداف سیاسی، در حل و فصل موضوع هسته ای ایران غیرسازنده خواهد بود.

نماینده چین بر اهمیت بازگشت به توافق هسته ای 2015 که رسما با نام برنامه اقدام مشترک( برجام) از آن یاد می شود، تاکید کرد و گفت: امریکا به عنوان برهم زننده برجام، باید صداقت خود را نشان دهد و با همه طرف ها برای احیای زمینه اجرای کامل و موثر آن همکاری کند.

گفتنی است قطعنامه جدید آژانس علیه ایران را فرانسه، انگلیس و آلمان پیشنهاد کردند و در بین اعضای این شورا، چین و روسیه به آن رای منفی دادند و 12 کشور در حال توسعه از جمله آفریقای جنوبی، هند، عربستان سعودی، اندونزی و ترکیه به آن رای ممتنع دادند.

منبع
شبکه چین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا