سیاسی

20 هزار مجروح و بیمار فلسطینی نیازمند درمان در خارج

بیش از بیست هزار مجروح و بیمار فلسطینی نیازمند مداوا در خارج از فلسطین هستند اما اقدامات رژیم صهیونیستی مانع این کار شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیش از 20 هزار بیمار و مجروح باید برای درمان به خارج از نوار غزه سفر کنند.

به گزارش الشرق الاوسط، این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تعداد بیماران و مجروحانی که برای مداوا نیازمند اعزام به خارج از نوار غزه هستند از زمان آغاز جنگ به25 هزار نفر رسیده است که از این تعداد تنها 4895 نفر توانستند در زمان باز بودن گذرگاه رفح تردد کنند.

این بیانیه می افزاید: از زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی گذرگاه رفح را در 12 مه گذشته مسدود کرد، هیچ بیمار یا مجروحی نتوانسته نوار غزه را ترک کند.

وزارت بهدلشت فلسطین با اشاره به اینکه این موارد زندگی هزاران نفر را در معرض عوارض و مرگ قرار داده است تاکید کرد اگر به این افراد اجازه داده شود به مراکز تخصصی خارج از نوار غزه مراجعه کنند، می توان آنها را درمان کرد و نجات داد.

این وزارت هشدار داد وضعیت این بیماران و مجروحان پس از آنکه ارتش اسرائیل عمداً اکثر بیمارستان‌های نوار غزه را تخریب و آنها را از چرخه خدمت خارج کرد، بدتر می‌شود.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، امروز اعلام کرد درگیریها و نبردهای شدید در رفح در جنوب نوار غزه مانع ارائه خدمات بهداشتی به ده‌ها هزار نفر در این منطقه می‌شود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا