سیاسی

تاکنون حکم ریاستی برای تعیین زمان برگزاری انتخابات اقلیم صادر نشده است

رئیس تیم رسانه‌ای کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد تا کنون ریاست اقلیم کردستان حکم ریاستی خود را برای تعیین زمان برگزاری انتخابات صادر نکرده است و ما در مقام کمیسیون انتخابات در انتظار صدور این حکم هستیم.

میدل ایست نیوز: رئیس تیم رسانه‌ای کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد تا کنون ریاست اقلیم کردستان حکم ریاستی خود را برای تعیین زمان برگزاری انتخابات صادر نکرده است و ما در مقام کمیسیون انتخابات در انتظار صدور این حکم هستیم.

به گزارش کردپرس، عماد جمیل رئیس تیم رسانه‌ای کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در یک برنامه تلویزیونی گفت: «انجام آماده‌سازی‌های کمیسیون عالی انتخابات برای برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان ادامه دارد و دولت اقلیم کردستان همکاری خوبی با این کمیسیون در این باره به عمل آورده است. در همین حال فعالیت‌های کمیسیون تحت نظارت‌های داخلی و بین‌المللی انجام می‌گیرد و همزمان دولت عراق همه تسهیلات لازم را برای برگزاری انتخاباتی آتی پارلمان کردستان فراهم خواهد کرد.

وی افزود: تا به حال ریاست اقلیم کردستان حکم تعیین زمان برگزاری انتخابات را صادر نکرده است و کمیسیون منتظر تعیین زمان برگزاری این انتخابات است و پیشنهاد انتخاب تاریخ ۵ سپتامبر برای انجام این امر مطرح شده است.

رئیس تیم رسانه‌ای کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در این باره افزود: قبل از تاریخ ۵ سپتامبر برگزاری انتخابات امکانپذیر نیست و تعیین زمان انتخابات نیاز به تشکیل جلسه کمیسیون و ریاست اقلیم کردستان ندارد ضمن آنکه هیچگونه مشکل مالی برای برگزاری این انتخابات وجود ندارد.

عماد جمیل در خصوص ثبت اسامی احزاب و نامزدهای انتخاباتی گفت: درگاه ثبت اسامی احزاب و نامزدهای انتخاباتی برای برگزاری انتخابات فعال خواهد شد و از تاریخ هشتم تا شانزدهم ماه جاری میلادی این کار انجام خواهد شد و ممکن است تغییراتی در فهرست هایی که پیشتر نزد کمیسیون ثبت شده‌اند اعمال شود.

وی در خصوص کرسی اقلیت‌ها اعلام کرد: برای کرسی اقلیت‌ها فهرستی را تحویل نمی‌گیرند آنها باید نامزدها را به طور مستقل ثبت نام کنند. در این رابطه شکایت مربوط به کرسی اقلیت‌های استان دهوک تحویل گرفته شده است که درباره آن تصمیم گیری خواهد شد، ۵ کرسی اقلیت‌ها در چارچوب ۱۰۰ کرسی پارلمانی قرار دارند.

رئیس تیم رسانه‌ای کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در بخش دیگری از سخنان خود درباره به تعویق افتادن انتخابات اعلام کرد تاخیر در برگزاری انتخابات به علت فرمان سالاری دادگاه فدرال بوده است. بدون وجود دلایل قانونی انتخابات پارلمانی به تعویق نخواهد افتاد.

همچنین وی در خصوص اعلام نتایج انتخابات اعلام کرد پس از گذشت ۲۴ ساعت از برگزاری روند انتخابات نتایج اولیه اعلام خواهد شد.

جمیل عماد درباره وجود مشکل در ثبت اثر انگشت برخی از رای دهندگان اعلام کرد مشکل عدم تایید اثر انگشت رای دهندگان در همه استان‌ها وجود دارد و تعدادی زیادی از این رای دهندگان افراد مسن هستند و درصد مشخصی از افرادی که اثر انگشت آنها توسط دستگاه‌های الکترونیکی شناسایی نمی‌شوند می‌توانند در رای گیری شرکت کنند و در نهایت کمیسیون انتخابات عراق علت عدم شناسایی اثر انگشت رای دهندگان را پیگیری می‌کند.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا