سیاسی

ترکیه در یک قدمی دریافت جنگنده‌های F-16 امریکایی

ترکیه با امضای توافقنامه مربوط به پیشنهاد و پذیرش خرید جنگنده‌های F-16 به ارزش 20 میلیارد دلار، به دریافت این جنگنده‌ها بیش از هر زمان دیگری امیدوارتر شده است.

میدل ایست نیوز: ترکیه  با امضای توافقنامه و توصیه‌نامه پیشنهاد و پذیرش خرید جنگنده‌های F-16 بلوک 70 امریکا بر خرید این هواپیماها نزدیک شده است در حالیکه این قرارداد از مدت ها باعث تنش در روابط آنکارا و واشنگتن شده بود.

به گزارش الشرق الاوسط، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا از امضای موافقت‌نامه مربوط به پیشنهاد و پذیرش خرید هواپیمای F-16  توسط ترکیه خبر داد و اعلام کرد این قرارداد حدود 20 میلیارد دلار ارزش دارد که آنکارا در ازای دستیابی به 40 جنگنده و 79 بسته از تجهیزات مورد نیاز برای توسعه  ناوگان قدیمی آن را پرداخت خواهد کرد که این موضوع نوعی سرمایه‌گذاری در ظرفیت عملیات مشترک با ناتو قلمداد می شود.

میلر در کنفرانسی خبری با اشاره به طولانی شدن این موضوع تصریح کرد این توافقنامه و قرارداد فروش هواپیما، از منافع امنیتی امریکا، ترکیه و ناتو حمایت خواهد کرد.

اظهارات میلر ساعاتی پس از آن بیان شد که جف فلیک، سفیر امریکا در ترکیه، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از برداشتن یک گام بزرگ رو به جلو در قرارداد F-16 خبر داد و نوشت: گام بزرگی در فروش آخرین نسل هواپیماهای F-16 به ترکیه برداشته شده است. این آخرین نمونه از تعهد امریکا به مشارکت امنیتی با ترکیه و گام خوبی برای امنیت ملی ترکیه و امریکا است که از قابلیت فعالسازی بین اعضای ناتو برخوردار است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا