سیاسی

میقاتی: از کشورهای صاحب نفوذ می‌خواهیم بحران گسترش جنگ را مهار کنند

نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان تاکید کرد تماس‌های دیپلماتیک لبنان را از خطرات برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ در امان نگه داشته است.

میدل ایست نیوز: نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان اظهار کرد تماس‌های دیپلماتیک لبنان را در بسیاری از بزنگاه‌ها و زمان‌ها از خطرات برنامه های اسرائیل برای گسترش جنگ در سراسر منطقه مصون نگه داشت.

به گزارش روسیا الیوم، میقاتی ضمن استقبال از بیانیه مقامات فرانسه، امریکا، انگلیس و آلمان مبنی بر لزوم حفظ ثبات در لبنان و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای کاستن از تنش ها در امتداد خط آبی بر اساس قطعنامه 1701 سازمان ملل تصریح کرد: ما این موضع‌گیری را در حمایت از لبنان تمجید می کنیم و خواستار تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها هستیم و اولویت خود را برقراری ارتباط با دوستان لبنان در جهان و کشورهای تصمیم‌گیرنده برای مهار بحران و توقف تجاوزات اسرائیل به جنوب لبنان می دانیم.

وی خاطرنشان کرد: تماس‌های دیپلماتیک در بسیاری از موارد لبنان را از خطرات طرح‌های اسرائیل برای گسترش جنگ نه تنها در لبنان، بلکه در سطح منطقه در امان نگه داشته است و این روند در بیانیه چهار کشور با تاکید آنها بر تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش منطقه ای عنوان شده است.

پیشتر ایتمار بن غفیر وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی با تاکید بر ضرورت جنگ همه جانبه علیه حزب‌الله اعلام کرده بود، ما باید وارد لبنان شویم و حزب‌الله را نابود کنیم و این توانایی را داریم.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا