سیاسی

واکنش اتاق بازرگانی امریکا به حملات به رستوران‌های دارای برند امریکایی در عراق

یکی از مقامات اتاق بازرگانی امریکا اعلام کرد حمله به رستوران‌ها و شرکت‌های دارای برند امریکایی در واقع هدف قرار دادن عراق و شهروندان این کشور است.

میدل ایست نیوز: یکی از مقامات اتاق بازرگانی امریکا اعلام کرد حمله به رستوران ها و شرکت های دارای برند امریکایی در واقع هدف قرار دادن عراق و شهروندان این کشور است.

به گزارش رووداو، استیو لوتز، نایب رئیس اتاق بازرگانی امریکا، از رشته حملاتی که شرکت ها و رستوران های دارای برندهای امریکایی را هدف قرار داده است؛ ابراز نگرانی و تصریح کرد این حملات عراق و شهروندان آن را هدف قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: ما نگران کارمندان و شرکت‌ها هستیم چرا که معتقدیم هدف قرار دادن این شرکت‌ها، در واقع هدف قرار دادن عراق و ساکنان آن است زیرا افرادی که در آن شرکت ها کار می کنند عراقی هایی هستند که از این طریق امرار معاش می کنند و حقوق خود را از آنجا دریافت می کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی امریکا افزود: این حملات به اتاق بازرگانی آسیب می زند و ما از این موضوع خرسند نیستیم و این اصلا راه خوبی برای نشان دادن اعتراض به مسائل و مشکلات بزرگ و کلان نیست.

وی با تمجید از مواضع نخست وزیر عراق گفت: ما خوشحالیم که می بینیم افرادی مانند السودانی نخست وزیر عراق از این موضوع اظهار نگرانی می کنند و از این حملات حمایت نمی کنند.

لوتز با اشاره به اینکه شرکت ها درک درستی دارند و بسیاری از سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف تحت تأثیر حملات قرار نگرفته اند، تصریح کرد که کشورش در حال مطالعه روی سرمایه گذاری بلندمدت در عراق، از جمله اقلیم کردستان است.

گفتنی است ظرف دو هفته گذشته، بغداد، پایتخت عراق، شاهد پنج حمله به رستوران ها و برندهای امریکایی بوده و وزارت کشور عراق تعدادی از مظنونان این حملات را بازداشت کرده است.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا