سیاسی

اربیل با تحویل اسامی نیروهای امنیتی اقلیم کردستان به عراق موافقت کرد

هیئت دولت اقلیم کردستان عراق از دو وزارت پیشمرگه و داخله خواست لیست حقوق ماه مه را به دو دیوان نظارت اقلیم کردستان و عراق تحویل دهد.

میدل ایست نیوز: هیئت دولت اقلیم کردستان عراق از دو وزارت پیشمرگه و داخله خواست لیست حقوق ماه مه را به دو دیوان نظارت اقلیم کردستان و عراق تحویل دهد.

به گزارش کردپرس، دیوان ریاست اقلیم کردستان عراق با صدور نامەای خطاب به وزارتخانه های داخله، پیشمرگه، یگان های 70 و 80، فرماندهی پیشمرگه، فرماندهی دفاع و اورژانس و اداره پلیس حفاظت نفت و گاز، خواست بنا به دستور رئیس دولت اقلیم کردستان، اقدامات لازم برای آماده کردن اسامی و تکمیل مشخصات لیست حقوق و تحویل آن به دیوان نظارت عراق و اقلیم کردستان به منظور تضمین حقوق و پرداخت اعتبارات مالی تمام این نیروها صورت گیرد.

در این نامه آمده است؛ «تهیه و ارسال لیست حقوق ماه مه سال 2024 طبق لیست رسمی شامل اسامی کارمندان، حقوق پایه و تمام کمک هزینه ها و کسورات لازم برای محاسبه حقوق هر یک از کارمندان و ارسال به دیوان نظارت مالی اقلیم و اداره کل محاسبات وزارت دارایی و اقتصاد، پس از حسابرسی توسط واحدهای حسابرسی داخلی یا خزانه داری هر موسسه که قبلاً در قالب لیست کدگذاری شده برای آنها ارسال شده بود».

در بخش دوم این نامه همچنین اشاره شده است: «انجام هماهنگی کامل و فراهم سازی تسهیلات لازم، برای تیم‌های حسابرسی مشترک دو دیوان نظارت مالی اقلیم و عراق در طول بازدیدهایشان برای رسیدگی به این موضوع صورت گیرد».

پیش از این معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از توافق با بغداد بر سر پرداخت حقوق پیشمرگه و نیروهای امنیتی خبر داده بود.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا