اقتصادی

وزیر نفت عراق خبر داد:
تولید 300 میلیون فوت مکعب گاز در میدان الحلفایه

وزیر نفت عراق تاکید کرد پروژه فرآوری گاز در میدان «الحلفایه» به مثابه یک موتور محرک و یک مکمل بسیار مهم برای حمایت از بخش انرژی در عراق خواهد بود.

میدل ایست نیوز:حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق اعلام کرد پروژه فرآوری گاز در میدان گازی «الحلفایه» به مثابه یک محرک اضافی و مکمل بسیار مهم برای حمایت از بخش انرژی در عراق خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، عبدالغنی در مراسم افتتاحیه پروژه فرآوری گاز در میدان الحلفایه تصریح کرد: تکمیل و افتتاح پروژه فرآوری گاز در میدان الحلفایه با ظرفیت 300 میلیون فوت مکعب که یک محرک و مکمل مهم برای بخش صنعت و سرمایه گذاری گاز مشعل و توقف سوزاندن گاز و تبدیل آن به انرژی مفید و پشتیبانی از بخش انرژی به شمار می‌آید، مایه خوشحالی است.

وی افزود: پروژه فرآوری گاز تولیدی از میدان نفتی حاللفایه نشان‌دهنده تعهد وزارت نفت به اجرای برنامه‌هاست و این پروژه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های یکپارچه است که با دستورات و پیگیری‌های نخست وزیر عراق، مدیریت مشترک میدان الحلفایه شامل شرکت پترو چاینای چین و شرکت نفتی میسان محقق شد و به بهره برداری رسید.

وزیر نفت عراق خاطر نشان کرد، پروژه فرآوری گاز تولید شده در میدان الحلفایه در استان میسان در حیطه تعهدات شرکت چینی پتروچاینا و در چارچوب قراردادهای صدور مجوزهای نفتی وزارتخانه قرار دارد و ظرفیت طراحی پروژه نیز ۳۰۰ میلیون فوت مکعب استاندارد در روز برآورد شده است که از دو واحد یکصد و پنجاه میلیون فوت مکعبی تشکیل شده است.

وی هدف از اجرای این پروژه را تولید گاز خشک برای بهره برداری در نیروگاه‌های تولید برق العماره و میسان، تولید گاز مایع و میعانات گازی و تولید گوگرد به عنوان محصول فرعی عملیات فرآوری گاز عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه به توقف گازسوزی و حفظ محیط زیست پاک کمک خواهد کرد به خصوص که دولت و وزارت نفت به سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر متعهد هستند.

گفتنی است محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق روز شنبه، پروژه فرآوری گاز میدان الحلفایه در استان میسان را با ظرفیت ۳۰۰ میلیون فوت مکعب استاندارد در روز افتتاح کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا