اقتصادی

السودانی: میزان بهره‌برداری از گاز مشعل به 61 درصد افزایش یافت

نخست وزیر عراق پس از افتتاح پروژه فرآوری گاز مشعل در میدان الحلفایه گفت که میزان بهره برداری از گاز مشعل از 50 درصد به 61 درصد افزایش یافت.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق گفت که پروژه فرآوری گاز مشعل در میدان گازی الحلفایه در راستای تلاش‌ها برای افزایش استفاده از منابع نفتی و گاز است که از سال 2019 آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی گفت که استفاده از منابع نفتی و گازی به صورت مستمر پیگیری شده تا امروز شاهد تحقق آن در روند اصلاحات اقتصادی و بهره برداری بهینه برای توقف سوزاندن گاز مشعل باشیم.

السودانی افزود که این گاز، مستقیما در نیروگاه‌های برق استفاده می‌شود و واردات برق و ارزی که سالانه برای آن مصرف می شود را متوقف می کند.

نخست وزیر عراق توضیح داد که تولید گاز از 2972 میلیون فوت مکعب در روز در سال 2022 به 3100 میلیون فوت مکعب در روز افزایش یافت و آنچه هم اکنون از آن بهره برداری می‌شود، از 1800 میلیون فوت مکعب فراتر نمی‌رود.

السودانی اشاره کرد که میزان بهره برداری از گاز مشعل از ۵۰ درصد به ۶۱ درصد افزایش یافت و طرح‌ها و برنامه‌ها برای بهره برداری همه گاز تولیدی ادامه دارد.

نخست وزیر عراق هدف را رسیدن به توقف کامل سوزاندن گاز تا سال 2028 اعلام کرد.

گفتنی است نخست وزیر عراق، امروز پروژه فرآوری گاز مشعل در میدان گازی الحلفایه در استان میسان را افتتاح کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا