اقتصادیسیاسی

استاندار آذربایجان غربی:
امنیت پایدار زمینه‌ساز توسعه روابط ایران و اقلیم کردستان است

استاندار آذربایجان غربی (شمال غرب ایران) در جریان برگزاری دومین نشست همکاری‌های استان‌های هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق با نخست وزیر اقلیم دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی (شمال غرب ایران)، در جریان برگزاری دومین نشست همکاری‌های استان‌های هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، دیدار کرد.

به گزارش کردپرس، معتمدیان با تاکید بر ضرورت تامین امنیت پایدار در منطقه، افزود: با اجرای کامل توافقنامه امنیتی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق و همکاری اقلیم کردستان در اجرای این توافقنامه، زمینه برای برخورد قاطع با عوامل ناامنی و ایجاد یک فضای نوین در حوزه اقتصادی و تجاری در منطقه فراهم می شود.

او به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت اقلیم کردستان عراق در روزهای سخت چهار دهه گذشته اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در مبارزات مردم کردستان عراق علیه رژیم بعث، بمباران شیمیایی حلبچه توسط این رژیم و مقابله با حملات جریان‌های تکفیری و داعش، در کنار دولت و مردم اقلیم کردستان عراق بوده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود عزم جدی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق برای توسعه و تعمیق روابط، اما دشمنان بویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و گروهک های تروریستی مانع این امر هستند که  با اجرای کامل توافقنامه امنیتی ایران و عراق و همراهی اقلیم کردستان عراق شاهد خنثی سازی توطئه دشمنان و تعمیق روابط خواهیم بود.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا