اقتصادی

برنامه‌ریزی مصر برای قرارگرفتن در جمع 20 کشور برتر جهان در هوش مصنوعی

یکی از مقامات مصری اعلام کرد کشورش تلاش می‌کند تا سال 2028 جزو بیست کشور برتر جهان در زمینه هوش مصنوعی باشد.

میدل ایست نیوز: حسام عثمان، مشاور وزیر ارتباطات مصر در امور نوآوری‌های مربوط به عرصه فناوری، تصریح کرد مصر در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است و در آفریقا حائز رتبه نخست است و قصد دارد تا سال 2028 خود را در جمع 20 کشور برتر جهان در زمینه هوش مصنوعی قرار دهد.

به گزارش بلومبرگ، عثمان که معاونت سازمان توسعه صنعت فناوری اطلاعات را نیز عهده دار است، تاکید کرد که در حال حاضر از تکنیک‌های هوش مصنوعی در برخی بخش‌های دولتی استفاده می‌شود و بیش از پنج هزار نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور برای  نحوه تعامل و استفاده از فناوری هوش مصنوعی آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به بهره گیری از هوش مصنوعی برای رونق و توسعه اقتصادی و تولید داخلی تاکید کرد در حال حاضر به شرکت‌های نوظهور در زمینه هوش مصنوعی اتکا کرده ایم و همین امر باعث شده است که مصر به نقش رهبری در این زمینه دست یابد و در قاره آفریقا با وجود بحران ها و چالش ها جایگاه نخست را داشته باشد.

گفتنی است دولت مصر  در سال 2019 شورای ملی هوش مصنوعی را به ریاست وزیر ارتباطات این کشور باهدف تدوین راهبرد و اجرا و مدیریت این موضوع و همکاری نزدیک با مراجع ذیربط  تشکیل داد و تاکید کرد یکی از اهداف این فناوری استفاده از آن در زمینه توسعه پایدار خواهد بود.

منبع
بلومبرگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا