اقتصادیسیاسی

توافق ترکیه و فلسطین بر سر سازوکاری برای تضمین تداوم تجارت دو جانبه

وزیر بازرگانی ترکیه و وزیر اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطین در استانبول با یکدیگر دیدار و بر سر سازوکاری برای تضمین تداوم تجارت دو جانبه توافق کردند.

میدل ایست نیوز: عمر بولات وزیر خارجه ترکیه و محمد العامور وزیر اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطین بر سر سازوکار تضمین تداوم تجارت بی‌وقفه بین دو طرف توافق کردند.

به گزارش «آناتولی» وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای ضمن اعلام استقبال بولات از العامور در استانبول، خبر داد که وزیر بازرگانی ترکیه به آمادگی کشور خود نسبت به ارتقای روابط با فلسطین در تمامی حوزه‌ها و توسعه همکاری موجود و ارائه حمایت لازم برای توسعه اقتصاد فلسطین اشاره کرد.

بر اساس بیانیه مذکور بولات اعلام کرد که ترکیه تجارت خود با تل آویو را تا زمان دستیابی به آتش بس پایدار و اجازه ورود بی‌وقفه کمک‌های بشردوستانه متوقف می‌کند.

از طرفی دیگر عامور از موضع رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نسبت به مسأله فلسطین را ستود و به حمایت مستمر ترکیه در ارائه کمک به فلسطین و پاسخ به نیازهای آن اشاره کرد.

در بیانیه وزارت بازرگانی ترکیه آمده است که دو طرف یک پروتکل که شامل مسائل مورد توافق است را امضا کردند.

در این پروتکل تصمیم گرفته شد که نشست‌های کمیته شراکت و شورای عالی همکاری اقتصادی که در تجارت آزاد بین دو طرف تضمین شده است، افزایش یابد.

این پروتکل همچنین شامل ایجاد سازوکاری برای تداوم تجارت بی‌وقفه کالا از ترکیه به فلسطین است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا