اجتماعیخبر اولسیاسی

جزئیاتی از زیارت اربعین سال جاری از زبان وزیر کشور عراق

وزیر کشور عراق جزئیاتی درباره زیارت اربعین و اقدام زودهنگام برای تامین امنیت آن ارائه کرد.

میدل ایست نیوز: عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق جزئیاتی درباره زیارت اربعین و اقدام زودهنگام برای تامین امنیت آن ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی گفت که دو کمیته شامل کمیته عالی امنیتی و کمیته خدماتی تشکیل شده و نشست ها برای بررسی تجربیات از زیارت های سال های گذشته آغاز شده است و عراق دید واضحی در این خصوص دارد.

الشمری افزود که اقدامات برای اربعین از هفته گذشته به طور زودهنگام آغاز شده و هفته گذشته به جمهوری اسلامی ایران سفر و نشست هایی را با طرف ایرانی برگزار کرده است.

وی گفت که در این سفر با ایران بر سر سازوکار ورود زائران و اعزام آنها و بازگشت آنها و همچنین ورود از طریق گذرگاه های مرزی توافق کرده اند.

وزیر کشور عراق درباره ورود خودروهای ایرانی توضیح داد که خودروهای حمل و نقل عمومی ایران می توانند در روزهای آخر در زیارت اربعین برای بازگشت زائران به گذرگاه های مرزی استفاده شوند.

وی تاکید کرد که همه مسائل و محورهای زیارت با ایران توافق شده است به جز مساله زائران پاکستانی که ضوابط مشخصی برای آنها در نظر گرفته می شود چرا که بسیاری از آنها در تخلف قانون اقامت، از عراق خارج نشدند.

الشمری گفت که نخست وزیر عراق از این زیارت حمایت می کند و مبلغ مالی برای پوشش هزینه های آن اختصاص داده و همچنین دستور داده است همه تلاش های خدماتی، امنیتی و نظامی برای تامین امنیت زیارت صورت گیرد که این امر به تامین امنیت زیارت و زائران و همچنین اعزام آنها کمک می کند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا