سیاسی

سازمان ملل گزارش تحلیلی درباره جنایت اسپایکر را تحویل فائق زیدان داد

دفتر سازمان ملل برای تحقیق درباره جنایت‌های داعش در عراق گزارش تحلیلی جامع درباره جنایت اسپایکر را به رئیس شورای عالی قضائی عراق تحویل داد.

میدل ایست نیوز: فائق زیدان رئیس شورای عالی قضائی عراق از دفتر سازمان ملل برای تحقیق درباره جنایت‌های داعش (یونیتار) گزارش تحلیلی جامع درباره جنایت اسپایکر را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، شورای عالی قضائی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که زیدان امروز دوشنبه (10 ژوئن)، از آنا برو بابیس مشاور ویژه رئیس تحقیقات کشتار اسپایکر در تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایات داعش (یونیتاد) و هیئت همراه وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه مذکور بابیس گزارش تحلیلی جامع درباره جنایت اسپایکر را به زیدان تحویل داد.

رئیس شورای عالی دادگستری عراق از تلاش‌های این تیم در رسیدن به این نتیجه مهم که این جنایت را جنایتی با هدف نسل‌کشی شیعیان عراق و جنایت جنگی و ضد بشری به شمار می‌آورد قدردانی کرد.

کشتار در پایگاه هوایی اسپایکر، کشتاری جمعی است که به‌دست تروریست‌های داعش و بقایای حزب بعث در پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق در فاصله 11-15 ژوئن 2014 به‌ وقوع پیوست.

در زمان حمله، حدود 4 هزار دانشجوی نظامی غیرمسلح در پایگاه حضور داشتند که از این میان دست‌کم 2 هزار دانشجوی شیعه غیرمسلح این پایگاه هوایی به‌طور جمعی قتل‌عام شدند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا