اقتصادی

نقش پشتوانه طلا در افزایش 4 درصدی ذخایر ارزی قطر

ذخایر ارزی قطر در ماه مه به لطف افزایش ذخایر طلا و دارایی‌های بانک مرکزی این کشور ناشی از فروش اسناد و اوراق قرضه خارجی افزایش چشمگیری داشته است.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری قطر اعلام کرد ذخایر ارزی این کشور در ماه مه با حدود 8.8 میلیارد ریال قطری معادل 2.4 میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش چشمگیری داشت و به رقم بیش از 190 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بلومبرگ، ذخایر ارزی قطر در ماه مه با جهشی 8.8 میلیارد ریالی معادل 2.4 میلیارد دلار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک جهش اساسی داشت و به مبلغ 190.2 میلیارد ریال رسید.

در همین حال قطر با افزایش 3 میلیارد ریالی (معادل 773 میلیون دلار)، اوراق قرضه و اسناد خارجی خزانه به رکورد 138.9 میلیارد ریال رسید، در حالی که سهام و ذخایر طلای خود را نیز حدود 7 میلیارد ریال یعنی رقمی معادل دو میلیارد دلار افزایش داد تا ارزش ذخایر و موجودی کل کشور به 28.3 میلیارد ریال برسد.

گفتنی است ذخایر رسمی قطر شامل اسناد و اوراق قرضه خارجی، موجودی نقدی نزد بانک های خارجی، دارایی طلا، سپرده های ویژه حق برداشت و سهمیه این کشور نزد صندوق بین المللی پول است.

در همین حال موجودی این کشور نزد بانک های خارجی حدود یک میلیارد ریال و سپرده های حق برداشت ویژه نزد صندوق بین المللی پول نیز حدود 66 میلیون ریال کاهش یافته است.

منبع
بلومبرگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا