سیاسی

استقبال عراق از قطعنامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه

وزارت خارجه عراق از قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف جنگ در نوار غزه و حمایت از خروج کامل نیروهای اشغالگر اسرائیلی از این منطقه استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عراق از قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف جنگ در نوار غزه، حمایت از خروج کامل نیروهای اشغالگر اسرائیلی از غزه، بازگشت امن آوارگان فلسطینی به منازلشان در مناطق مختلف غزه علاوه بر تضمین ورود کمک های بشردوستانه به صورت کامل به گونه ای که نیازهای ساکنان غزه را تامین و هرگونه تغییر جمعیتی را منتفی کند استقبال کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، این کشور همه طرف‌های فلسطینی را به تعامل با این قطعنامه در راستای برپایی کشور مستقل فلسطین با حاکمیت کامل به پایتختی قدس تشویق کرد.

روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیش‌نویس قطعنامه‌ای که از طرح رئیس‌جمهور امریکا برای برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در نوار غزه حمایت می‌کند، رأی مثبت داد.

پس از آن جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که آماده همکاری با میانجیگران برای مذاکرات غیر مستقیم به منظور اجرای مفاد مصوبه شورای امنیت است.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز گفت که تل‌آویو به عملیات خود در غزه ادامه خواهد داد و در «مذاکرات بی معنا» با حماس مشارکت نخواهد کرد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا