اقتصادی

شرکت انرژی قطر کارخانه تولید نمک احداث می‌کند

شرکت قطر انرژی از طرح احداث کارخانه تولید نمک در منطقه «ام الحول»در چارچوب بومی‌سازی صنایع در این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: قطر انرژی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد طرح احداث کارخانه تولید نمک در منطقه ام الحول را طی یک پروژه مشترک با هلدینک پتروشیمی «مسعید»، شرکت تولیدی صنعتی قطر و برخی دیگر از شرکای استراتژیک در دست اجرا دارد.

به گزارش الجزیره، این پروژه به عنوان بخشی از برنامه‌های بومی‌سازی قطر انرژی و با هزینه‌ای حدود  یک میلیارد ریال قطر معادل 274.5 میلیون دلار امریکا احداث خواهد شد.

هدف از اجرای این پروژه خوکفایی قطر در تولید نمک‌های صنعتی و خوراکی برای تامین تقاضا در بازار داخلی و همچنین صادرات به بازارهای منطقه‌ای و جهانی است.

این کارخانه علاوه بر برم یا برومین، کلرید پتاسیم و آب غیر معدنی، نمک‌های صنعتی مورد نیاز در صنعت پتروشیمی را نیز تولید خواهد کرد که این امر می‌تواند به تنوع محصولات و  دستیابی به رشد اقتصادی بیشتر و تقویت اقتصاد سازگار با محیط زیست کمک خواهد کرد.

گفتنی است قطر انرژی تا کنون در قالب طرح و ابتکار بومی‌سازی، ۷۸ فرصت سرمایه گذاری به عنوان بخشی از هدف خود برای فراهم آوردن یکصد فرصت سرمایه گذاری به منظور تقویت بومی‌سازی خدمات و صنایع در بخش انرژی در قطر ایجاد کرده است.

برنامه بومی‌سازی بر اساس بیانیه‌های منتشر شده توسط این شرکت، از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۱۹ موفق به ایجاد بیش از 7 هزار فرصت شغلی شده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا