خبر اولسیاسی

منابع غیر رسمی:
شهادت چند نیروی حزب‌الله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نظامی از شهادت دست‌کم 3 نیروی حزب‌الله لبنان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کاروان تانکرهای نفت در نزدیکی شهر قصیر سوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نظامی از شهادت دست‌کم 3 نیروی حزب‌الله لبنان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کاروان تانکرهای نفت در نزدیکی شهر قصیر سوریه در بامداد دوشنبه خبر داد.

به گزارش «الجزیره» بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این کاروان قبل از نیمه شب دوشنبه در حال عبور از مرز سوریه به لبنان بود که هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع خود، از جان باختن ۵ نفر در حملات اسرائیل، از جمله ۳ سوری که با حزب الله همکاری می‌کردند و دو لبنانی خبر داد.

این حمله رژیم صهیونیستی در پس‌زمینه افزایش اخیر حملات بین اسرائیل و حزب الله صورت می‌گیرد.

این منبع نظامی توضیح داد که ۹ موشک اسرائیلی تانکر‌های نفت را هدف قرار دادند و خاطرنشان کرد که این حملات همچنین یک ساختمان در منطقه هرمل لبنان، در حدود ۱۴۰ کیلومتری مرز با اسرائیل، در نزدیکی محله «حوش السید علی» سوریه را هدف قرار داد و آن را به طور کامل منهدم کرد.

حزب الله در هر دو طرف مرز شرقی بین لبنان و سوریه، به ویژه در منطقه قصیر در استان حمص سوریه مستقر است.

در همین حال، هفت مقام و دیپلمات منطقه‌ای گفتند که رژیم صهیونیستی حملات مخفیانه در سوریه را به سایت‌های تسلیحاتی، مسیرهای تدارکات و فرماندهان مرتبط با ایران افزایش داده است. این افزایش در حالی انجام می‌شود که تل‌آویو به حمله گسترده به حزب الله لبنان تهدید کرده است.

سه منبع گفتند که در یک حمله هوایی در تاریخ ۲ ژوئن جاری به یک مکان مخفی تسلیحاتی در نزدیکی حلب ۱۸ نفر از جمله یک مشاور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران جان خود را از دست دادند.

چهار منبع گفتند که یک حمله هوایی در ماه مه کاروانی از کامیون‌ها را که حامل قطعات موشک به لبنان بودند، هدف قرار داد، در حالی که یک حمله دیگر اعضای حزب الله را به شهادت رساند.

رژیم صهیونیستی سال‌هاست که گروه‌های مسلح متحد با ایران را در سوریه و جاهای دیگر در کارزار‌های محدود بمباران می‌کند. این حملات پس از آغاز جنگ خشونت‌آمیز علیه نوار غزه در ۷ اکتبر به یک رویارویی آشکار تبدیل شده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا