اقتصادیسیاسی

تمجید سفیر اتحادیه اروپا از رویکرد عراق در سرمایه گذاری بین المللی

سفیر اتحادیه اروپا در عراق از نحوه همکاری این کشور با استانداردهای حقوقی بین المللی تمجید کرد.

میدل ایست نیوز: سفیر اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه عراق نمونه و الگویی از همکاری با استانداردهای حقوقی بین المللی است تاکید کرد، دولت عراق در سرمایه گذاری بین المللی به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، توماس سیلر سفیر اتحادیه اروپا در عراق در سخنرانی خود در مراسم آغاز کنفرانس کمیسیون ملی سرمایه گذاری با همکاری برنامه توسعه سازمان ملل متحد با عنوان «میانجی‌گری و افق‌های جدید برای تسهیل تجارت و حفظ سرمایه گذاران در عراق» تصریح کرد: موفقیت در امضای توافقنامه سنگاپور در مورد میانجی‌گری، را به دولت و مسئولان بازرگانی و تجاری عراق تبریک می گویم چرا که این توافقنامه یک معاهده بین المللی اساسی تلقی می شود که به دنبال دستیابی به یک راه حل بین طرف های درگیر است.

وی افزود: یکی از نکات مهم برای دولت عراق، توسعه سرمایه گذاری بین المللی و همچنین مبادلات تجاری و اعتقاد به روش های مناسب برای حل و فصل اختلافات به شیوه ای کارآمد و در زمان مناسب بر اساس میانجیگری است که این امر فرصتی برای حفظ روابط کاری مطابق با منافع سرمایه گذاران و همچنین شرکت های محلی است که به دنبال پیشبرد عملیات سرمایه گذاری هستند و این برای عراق بسیار مهم است.

سفیر اتحادیه اروپا تاکید کرد، عراق با امضای قرارداد سنگاپور به وضوح پیام و سیگنالی مبنی بر تعهد و پایبندی خود به توسعه زیرساخت‌های مربوط به میانجی‌گری ارسال کرد و بنابراین این امر مستلزم تصویب قانونی برای اجرایی شدن این رویکرد طبق مصوبات صادر شده توسط دادگاه‌های عراق است به گونه ای که برای طرفین قابل اجرا باشد.

وی با اشاره به عضویت عربستان سعودی، ترکیه، اردن، ایران و عراق به فهرست این توافقنامه از گسترش عضویت کشورها در این توافقنامه خبر داد.

این مقام اتحادیه اروپا، با اشاره به اینکه عراق در برنامه سازمان ملل و همچنین از طریق برنامه های بین المللی پیشرفت زیادی داشته است، بر ادامه حمایت دولت عراق از این روند تاکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا