سیاسی

هشدار سازمان ملل درباره جنگ گسترده در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی فلسطین

سازمان ملل متحد درباره خطرات آغاز جنگ گسترده در اثر تشدید تبادل آتش در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی فلسطین هشدار داد.

میدل ایست نیوز: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره خطرات آغاز جنگ گسترده در اثر تشدید درگیری در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی فلسطین هشدار داد.

به گزارش «آناتولی»، دفتر استیفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان ملل از تشدید تبادل آتش در خط آبی که خطر آغاز جنگ گسترده را می‌افزاید، عمیقاً احساس نگرانی می‌کند.

در بیانیه مذکور آمده است که می‌توان و باید از تشدید درگیری اجتناب کرد. ما تکرار می‌کنیم که خطر محاسبه اشتباه، منجر به آتش سوزی ناگهانی و گسترده واقعی می‌شود.

دفتر دوجاریک تاکید کرد که راه حل سیاسی و دیپلماتیک تنها راه قابل پیشبرد است.

سازمان ملل در بیانیه خود افزود که ما درخواست‌های دفتر هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان و نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) که خواستار توقف فوری درگیری‌ها و پایبندی دوباره دو طرف به اجرای کامل قطعنامه 1701 شورای امنیت در سال 2006 هستند را تکرار می‌کنیم.

در 11 اوت 2006، شورای امنیت قطعنامه 1701 را که خواستار توقف کامل کشتار میان لبنان و اسرائیل بوده، تصویب کرد.

از سال 2006 تا آغاز اکتبر سال گذشته، مرزهای لبنان شاهد ثبات زیادی بوده، اما در هفته‌های گذشته، تنش میان تل آویو و حزب الله شدت گرفته و نگرانی‌ها از آغاز جنگ گسترده به ویژه پس از آنکه رژیم صهیونیستی از تصویب برنامه‌های عملیاتی خود برای حمله گسترده به لبنان خبر داده، افزایش یافته است.

گروه‌های لبنانی و فلسطینی در لبنان از 8 اکتبر با ارتش رژیم صهیونیستی درگیر هستند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا