سیاسی

در دیدار مقام امریکایی عنوان شد؛
تاکید السودانی بر اتخاذ موضع قاطع در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه

نخست وزیر عراق در دیدار معاون دستیار وزیر دفاع امریکا در امور خاورمیانه ضمن گفت‌وگو درباره اقدامات مربوط به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی، بر ضرورت اتخاذ موضع قاطع در برابر تجاوزات به غزه و جلوگیری از تنش‌ها تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز دوشنبه از دانیل شاپیرو معاون دستیار وزیر دفاع امریکا در امور خاورمیانه و هیئت همراه وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، در این دیدار که با حضور الینا رومانوسکی سفیر امریکا در بغداد برگزار شد، دو طرف درباره اقدامات مربوط به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش و فعال‌سازی روابط دو جانبه میان بغداد و واشنگتن بحث و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار همچنین درباره اوضاع منطقه و تداوم تجاوزات بر غزه گفت‌وگو صورت گرفت.

السودانی در ادامه به رنج‌های ملت فلسطین، سختی‌های رساندن کمک‌های بشردوستانه و امداد رسانی در سایه محاصره خفه کننده و ناتوانی جامعه جهانی در انجام مسئولیت‌های خود در اعمال فشار بر دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای توقف کشتار دسته جمعی اشاره کرد.

وی همچنین بر ضرورت اتخاذ موضع قاطع در برابر تجاوزات و جلوگیری از تنش‌ها که می‌تواند به توسعه دامنه درگیری‌ها بیانجامد تاکید کرد.

از طرفی دیگر شاپیرو به اهمیت نقش عراق در کاهش تنش‌های منطقه و غیر قابل اجتناب بودن تداوم رویکرد ارتباط و همکاری میان کشورها در زمینه مسلح کردن و امنیت و ارتقای توان رزمی نیروهای عراقی در راستای حمایت از امنیت عراق و حاکمیت آن و توسعه اقتصادی و پیشرفت در تمامی سطوح اشاره کرد.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا