سیاسی

تاکید نخست وزیر سومالی بر اهتمام به تقویت روابط بغداد و موگادیشو

نخست وزیر سومالی در ادامه سفر خود به بغداد با رئیس جمهور عراق دیدار و بر اهتمام کشورش به تقویت روابط میان دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه در کاخ بغداد از حمزه عبدی بری، نخست وزیر سومالی و هیئت همراه وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، بری سلام و درود حسن شیخ محمود رئیس جمهور سومالی را به رشید ابلاغ کرد.

از طرفی دیگر رئیس جمهور عراق درود خود را به همتای سومالیایی خود ابلاغ و برای ملت سومالی آرزوی پیشرفت و شکوفایی بیشتر کرد.

رشید در ادامه از سفر نخست وزیر سومالی به عراق و در پی آن، اقدامات مثبت در راستای تقویت روابط دو جانبه و توسعه افق‌های همکاری به ویژه در زمینه بورسیه برای دانشجویان سومالیایی در دانشگاه‌های عراق استقبال کرد.

وی در این دیدار درباره تروریسم گفت‌وگو و اشاره کرد که عراق برای پاک‌سازی خاک و اراضی خود و اخراج گروه‌های تروریستی و تحکیم امنیت و ثبات در شهرها و استان‌های عراق فداکاری زیادی کرده است.

رئیس جمهور عراق همچنین به حمایت عراق از امنیت و ثبات سومالی در راستای تحقق آرمان‌های ملت برادر سومالی، اشاره کرد.

از طرفی دیگر، بری از سفر به بغداد ابراز خرسندی و بر اهتمام سومالی به تقویت روابط میان دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

وی همچنین مواضع بین المللی و نقش عراق در تقویت امنیت و صلح و ثبات منطقه را ستود.

گفتنی است نخست وزیر سومالی پیش از این با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین با محسن المندلاوی نائب رئیس پارلمان عراق دیدار و با او بر سر وضع سازوکار جدیدی برای فعال‌سازی کمیته مشترک دوستی پارلمانی و هماهنگی مواضع در محافل عربی، منطقه‌ای و بین المللی توافق کرد.

منبع
ریاست جمهور عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا