خبر اولسیاسی

تعطیلی بندر ایلات رژیم صهیونیستی به سبب پیامدهای جنگ غزه

مسئولان رژیم صهیونیستی از وارد آمدن خسارات سنگین قریب به 14 میلیون دلاری به بندر ایلات این رژیم از زمان آغاز جنگ غزه تا کنون خبر دادند.

میدل ایست نیوز: «گدعون گولبر»، مدیرعامل بندر ایلات رژیم صهیونیستی اعلام کرد درپی عملیات گروه انصار الله در دریای سرخ و بسته شدن این بندر از هشت ماه پیش، مجبور به اخراج نیمی از کارگران این بندر شده است.

به گزارش اسکای نیوز، گدعون گولبر در مصاحبه با روزنامه عبری معاریو ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد: این بندر در حالی بسته شده است که دروازه جنوبی اسرائیل و شرق دور به استرالیا و آفریقا محسوب می شود.

وی افزود: در پایان نوامبر گذشته، زمانی که حوثی‌ها (انصار الله) یک کشتی و خدمه آن را متعلق به شرکت «ان وای کی» (NYK) ربودند و مسیر کشتیرانی را مسدود کردند، اوضاع به کلی تغییر کرد و از آن زمان به بعد بود که فعالیت‌های بندر ایلات متوقف شد.

گولبر خاطر نشان کرد: همه فعالیت‌ها به علت آنکه کشتی‌ها قادر نبودند از هیچ جهتی وارد بندر ایلات شوند یا آنکه از طریق کانال سوئز به سمت اروپا بروند؛ متوقف شد و بنابراین بندر فعالیت خود را متوقف کرد و درآمد متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت، خسارت اقتصادی هنگفتی به بندر ایلات وارد کرده است، هشدار داد: 50 درصد کارگران این بندر طی هفته جاری به دلیل ناتوانی مقامات بندر، در پرداخت حقوق آنان، از کار اخراج خواهند شد.

مدیر عامل بندر ایلات تاکید کرد: این بندر دارای 110 کارمند است که به طور مستقیم فعالیت می کنند و ضمن آنکه بین 40 تا 100 کارمند امنیتی دیگر نیز بسته به فعالیت‌هایشان به طور شیفتی مشغول به کار هستند.

گولبر ادامه داد: در همین حال بین 250 تا 300 نفر دیگر نیز به طور غیرمستقیم با بندر کار می کنند و از لحظه‌ای که فعالیت‌ها و کارهای ما متوقف شده‌اند، اساساً همه چیز متوقف شد. ما قبلا هزینه‌های لازم برای پرداخت حقوق را داشتیم و مالیات از جمله مالیات املاک دریافت می‌کردیم اما اکنون هیچ درآمدی نداریم و فقط هزینه می‌کنیم.

وی افزود: از ابتدای جنگ تاکنون حدود 50 میلیون شِکِل معادل 13.61 میلیون دلار زیان کرده‌ایم و هیچ کمکی هم از دولت دریافت نکرده‌ایم.

گفتنی است انصار الله یمن اعلام کرده است به منظور همبستگی با ساکنان نوار غزه تمام کشتی‌های عازم به مقصد اسرائیل را هدف حمله قرار خواهد داد.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا