سیاسی

هشدار اونروا نسبت به قرار گرفتن این سازمان در فهرست سازمان‌های تروریستی

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «اونروا» اعلام کرد گنجاندن نام این آژانس در فهرست سازمان‌های تروریستی از جانب کنست رژیم صهیونیستی ابعاد خطرناکی در پی خواهد داشت.

میدل ایست نیوز:  «عدنان ابوحسنه»، مشاور رسانه‌ای آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا)، اعلام کرد تلاش‌های اسرائیل برای از بین بردن مشروعیت این آژانس، تلاش‌هایی است که از دیرباز هم انجام می‌شده و اکنون بار دیگر این رژیم آنها را از سرگرفته است.

به گزارش الرای، ابوحسنه افزود: تصمیم کنست اسرائیل برای گنجاندن نام اونروا در زمره سازمان‌های تروریستی، در مقایسه با گذشته ابعاد بسیار خطرناک‌تری به خود خواهد گرفت و تعامل با این آژانس را چه در کرانه باختری و چه در غزه و چه در شرق قدس با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: این نخستین بار است که یکی از دولت‌های عضو سازمان ملل یک سازمان بین المللی را در زمره سازمان‌های تروریستی طبقه‌بندی می‌کند.

مشاور رسانه‌ای آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی افزود: این تصمیم در صورت اجرا، پیامدهای بسیار خطرناکی برای ثبات و آینده میلیون‌ها آواره فلسطینی به ویژه در کرانه باختری، نوار غزه و قدس اشغالی خواهد داشت.

این مقام اونروا  اعلام کرد در نبود تشکیلات خود گردان یا دولت، یا هرگونه کار و تلاش سازماندهی شده دیگر، این آژانس تنها نهاد سازمان یافته و دارای امکانات و وسایل نقلیه در شمال و جنوب است.

ابوحسنه ممانعت از فعالیت اونروا در نوار غزه را به مثابه صدور حکم از بین رفتن آن دانست و تصریح کرد: رای گیری اخیر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و کنفرانسی که به رهبری اردن، کویت و اسلوونی برگزار شد و حتی پنج قدرت بزرگ جهان از جمله واشنگتن، به نفع ادامه فعالیت‌های اونروا رای دادند و تاکید کردند با وجود قطع کمک‌های امریکا، توسعه خدمات آن باید افزایش یابد.

منبع
الرای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا