سیاسی

وزارت خارجه امریکا از ارسال پیام به ایران خبر داد

سخنگوی وزارت خارجه امریکا خبر داد واشنگتن در پیام ارسال شده به ایران از طریق طرف‌هایی که با این کشور ارتباط دارند، تاکید کرد که تشدید تنش با اسرائیل به نفع تهران نیست.

میدل ایست نیوز: متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد واشنگتن پیامی مبنی بر آنکه «تشدید تنش با اسرائیل به نفع تهران نخواهد بود» به ایران فرستاده است.

به گزارش آناتولی، میلر افزود این پیام در چارچوب ارتباط های دیپلماتیک، از طریق طرف هایی که با این کشور ارتباط دارند، به ایران فرستاده شد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد امریکا در پیام خود به ایران یادآور شد که واشنگتن از اسرائیل حمایت خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا تصریح کرد گسترش درگیری در خاورمیانه امری «اجتناب ناپذیر» است و همزمان، واشنگتن به تلاش خود برای جلوگیری از این اتفاق، ادامه خواهد داد.

میلر تاکید کرد تشدید تنش ها به نفع هیچ احدی در خاورمیانه نیست.

در نتیجه ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و فواد شکر از فرماندهان نظامی برجسته حزب الله لبنان در اواخر ماه گذشته، منطقه شاهد تنش بی‌سابقه‌ای است.

پیشتر روزنامه کویتی «الجریده» مدعی شد که در پی ترور اسماعیل هنیه در تهران، یک هیئت امریکایی با میانجیگری عمان به ایران سفر کرده تا این کشور را به آرامش دعوت کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوالی در این زمینه گفت اظهار داشت: برخی از خبرهایی از این دست حتی ارزش تکذیب هم ندارد. هر گونه اطلاع رسانی را شورای امنیت کشور انجام دهد و این موضوع ارزش تکذیب ندارد و خبر بی پایه و اساسی است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا