سیاسی

تهدید انگلیس توسط مشاور ترامپ به سبب نحوه روابط با تل آویو

مشاور دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا به انگلیس هشدار داد که اگر فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را ممنوع کند، روابط ویژه واشنگتن و لندن با خطر روبرو خواهد شد.

میدل ایست نیوز: رابرت اوبرایان، مشاور  دونالد ترامپ، هشدار داد اگر حزب حاکم کارگر در انگلیس بخواهد به  ادامه ممنوعیت فروش تسلیحات به اسرائیل ادامه دهد، شکاف خطرناکی در روابط ویژه بین انگلیس و امریکا ایجاد خواهد کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، براین اوبرایان گفت: اگر انگلیس به چنین سیاستی ادامه دهد ممکن است با ممنوعیت متقابل امریکا و محدود شدن نقش خویش در پروژه تولید جت جنگنده F-35  مواجه شود و جایگاهش را به خطر اندازد.

به نوشته گاردین، اوبرایان در گفتگو با مرکز تحقیقات تبادل سیاست، همچنین با متهم کردن دادگاه کیفری بین المللی به ریاست کریم خان، دادستان کل انگلیس به رفتارهای گزینشی در قبال انتخاب افرادی که باید تحت محاکمه قرار گیرند؛ از دولت انگلیس درخواست کرد هر کاری را که می تواند انجام دهد تا پرونده تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی در مورد جنگ اسرائیل علیه غزه را ببندد .

اوبرایان دادگاه کیفری بین‌المللی را مانعی واقعی برای صلح در منطقه توصیف و پیگرد قانونی سیاستمداران اسرائیلی مانند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور را محکوم کرد و گفت: محاکمه رهبران اسرائیل توسط دادگاه کیفری بین‌المللی یک شوخی است و انگلیس باید هر اقدامی را که لازم است برای توقف آن انجام دهد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا