اقتصادیسیاسی

امضای تفاهمنامه بین بورس بین المللی روسیه و بورس بازرگانی ایران

همزمان با برگزاری اجلاس بین المللی «هفته انرژی روسیه» مقامات بورس بین المللی کالا و مواد خام سن پترزبورگ و بورس بازرگانی ایران در حاشیه این اجلاس تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

میدل ایست نیوز: همزمان با برگزاری اجلاس بین المللی «هفته انرژی روسیه» مقامات بورس بین المللی کالا و مواد خام سن پترزبورگ و بورس بازرگانی ایران در حاشیه این اجلاس تفاهم نامه ای امضا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این تفاهمنامه را ایگور آرتمیف، رئیس شرکت مواد خام و کالای بین المللی سن پترزبورگ در مسکو به نمایندگی از طرف روس و سید جواد یخرمی، رئیس و مدیرعامل بورس کالای ایران امضا کردند.

این منبع نوشت: در دومین روز از مجمع هفته انرژی در مسکو، با حضور محمد هامل، وزیر انرژی روسیه و دبیر کل مجمع کشورهای صادرکننده گاز، نحوه همکاری کشورها به منظور کاهش انتشار کربن که بر تغییرات آب و هوایی تأثیر می گذارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است مسکو، پایتخت روسیه، از 26 تا 28 سپتامبر میزبان رویدادها و فعالیت های مجمع بین المللی هفته انرژی روسیه با حضور گسترده کارشناسان و مقامات کشورهای مختلف است که بیش از 100 سخنران و شرکت‌کننده درباره موضوعاتی نظیر «دستور کار بین‌المللی: همکاری برای توسعه»، «توسعه انرژی پایدار»، «فناوری و داده‌ها به‌عنوان پایه» و «توسعه بخش‌های سوخت و انرژی در روسیه: استراتژی و مقررات» و «مجموعه سوخت و انرژی با محوریت اجتماعی» بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

در این مجمع همچنین موضوعات اصلی بخش انرژی جهانی شامل چالش های پیش روی بازارهای نفت، مشکلات انتقال انرژی و حفاظت از آب و هوا، تحول دیجیتال صنعت انرژی، و غیره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا