سیاسی

هیئت دولت عراق اوضاع کشور و منطقه را بررسی کرد

نخست وزیر عراق با برگزاری نشستی با وزرای کابینه، اوضاع عمومی کشور و تعدادی از پرونده‌های حیاتی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

میدل ایست نیوز: در ابتدای جلسه هیئت وزیران عراق، وزرای حاضر در این جلسه، ابتدا فاتحه‌ای بر روح سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب الله لبنان و ارواح یاران و همزمانش و همچنین شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان و غزه قرائت کردند.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی در این نشست تصریح کرد: منطقه وارد مرحله سخت و بسیار خطرناکی شده است که عراق از زمان حوادث 7 اکتبر 2023 در سایه ناتوانی جامعه جهانی و تمامی سازمان‌های بین‌المللی و شکست آن‌ها در هرگونه موضعگیری یا توافق بر سر محکومیت تداوم نسل کشی رژیم اشغالگر با هدف گسترش دامنه درگیری‌ها هشدار داده بود.

نخست وزیر عراق در این نشست همچنین به تشریح تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک هیئت عراقی در نیویورک در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، از جمله گفتگو با مقامات کشورهای دوست برای اتخاذ موضع منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف جنگ لبنان پرداخت.

السودانی در عرصه ملی نیز به برگزاری دیدار‌های خود با گروه‌های مختلف سیاسی اشاره کرد که آخرین آن‌ها با ائتلاف اداره حکومت برای تقویت موضع واحد و یکپارچه ملی عراق در خصوص تحولات منطقه بود که طی آن بر ثبات موضع اصولی این کشور در مخالفت با هرگونه تخاصم و ضرورت در نظر گرفتن منافع ملت در این شرایط سخت و جلوگیری از سوق نیافتن کشور به عرصه درگیری تاکید شد.

نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه کشورش همچنان به تامین نیازهای بشردوستانه برادران لبنانی و فلسطینی خود ادامه خواهد داد، از پویش کمک‌های مردمی که توسط عتبات عالیات، وزارتخانه‌ها و شخصیت‌ها سازماندهی شده است و همچنین همراهی گسترده مردم با این پویش قدردانی و بر تداوم تلاش ها برای کمک رسانی و امداد رسانی به مردم لبنان در سایه موج آوارگی و محدودیت‌های اعمال شده توسط اشغالگران تاکید کرد و افزود: دولت عراق از ابتدای بحران، کمک‌هایی را به لبنان شامل مواد غذایی، داروی و آمبولانس برای این کشور ارسال کرده است.

هیئت وزیران عراق در این نشست همچنین به بررسی دستور کار جلسه پرداخت ضمن آنکه نخست وزیر دستور داد روز سوم اکتبر به مناسبت روز ملی جمهوری عراق تعطیل رسمی باشد اما به منظور اعلام همبستگی با ملت برادر لبنان و فلسطین که در معرض حملات و شرایط سخت قرار دارند؛ از برگزاری هر گونه جشن به این مناسبت خودداری شود.

منبع
بیانیه دفتر نخست وزیری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا