
میدل ایست نیوز: جی دی ونس معاون رئیس جمهور امریکا پیش از ترک سوئیس تاکید کرد که بازرسان (آژانس بینالمللی انرژی اتمی) باید وارد تاسیسات هستهای ایران شوند.
به گزارش الحدث، وی گفت که داراییهای ایران تا زمان حل برخی مسائل همچنان بلوکه خواهد ماند.
ونس افزود که مذاکرات فنی با ایرانیها در حال پیشرفت است.
معاون رئیس جمهور امریکا گفت که از قطر خواستیم تا برای ایجاد سازوکاری برای اطمینان از اینکه داراییهای ایران به کجا میرود، به ما کمک کند.
ونس اظهار داشت که نمیشود که به گفتههای طرف مقابل اعتماد کنیم. آنچه مهم است عملکرد طرف مقابل است.
وی تاکید کرد که اگر پیشرفتی در زمینه مذاکرات حاصل نشود، داراییهای بلوکه شده ایران، آزاد نخواهد شد.



