ایران: امریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست
وزارت خارجه ایران حملات بامدادی امریکا به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی این کشور را محکوم و اعلام کرد: امریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با صدور بیانیهای به نقض دوباره آتشبس توسط امریکا پاسخ داد.
این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حملات هوایی ارتش تروریستی امریکا در ساعات اولیه بامداد یکشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۵ به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به شدت محکوم میکند. این حملات وحشیانه که نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ است، نشان میدهد که رژیم امریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهد شکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.
در این بیانیه تاکید شد: جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیتهای شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیر کل این سازمان در قبال صلح و امنیت بینالمللی، بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی امریکا، وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، تأکید میکند.



