سرخط خبرها

البغدادی، سرکرده‌ داعش تحت نظارت شدید امریکا قرار دارد

منبعی آگاه اعلام کرد که نظامیان امریکایی برای تصویربرداری از بازداشت البغدادی، سرکرده داعش، مانع از انجام عملیات نظامی برای پایان دادن به حضور داعش در منطقه هجین سوریه می شوند.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های روس گزارش داده‌اند که ابوبکر بغدادی تحت نظارت شدید امریکا است و مقدمه چینی‌هایی انجام می‌شود تا ابوبکر بغدادی به یک «قهرمان هالیوودی» تبدیل شود.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک منبع آگاه در نیروهای دمکراتیک سوریه گزارش داد، ابوبکر بغدادی در حال حاضر تحت حراست شدید یگانی از نیروهای امریکایی در یکی از مکان‌های محرمانه و سری در منطقه شرق فرات قرار دارد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت که نیروهای امریکایی عامدانه عملیات برای پایان دادن به حضور داعش در منطقه هجین در حومه دیرالزور را که آخرین مقر داعش در این منطقه است، به تاخیر انداختند تا بتوانند طرح خود مبنی بر تصویربرداری از عملیات هلی برن کماندوهای امریکایی در مناطق استقرار داعش در حومه جنوب شرقی دیرالزور را اجرایی کنند تا پس از آن از بازداشت ابوبکر بغدادی در این عملیات خبر داده و سپس شکست داعش را اعلام کنند.

این منبع گفت، فقط به این دلیل بود که نیروهای آمریکایی اجازه ندادند نیروهای دموکراتیک سوریه به سمت آخرین مقر داعش در شرق فرات پیشروی کنند، همچنین اجازه ندادند نیروهای حشد شعبی عراق هیچ گونه حمله‌ای به داعش در منطقه هجین داشته باشند و جنگنده‌های آمریکایی حملاتی را برای هشدار به حشد شعبی ترتیب دادند تا نیروهای حشد شعبی عراق را از پیشروی‌ها و بمباران مکان‌های حضور داعش در حومه دیرالزور باز دارند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از این منبع می‌گوید، سناریوی بسیار قریب الوقوعی در کار است که بر اساس آن نیروهای امریکایی از طریق هلی‌برن در منطقه هجین از بازداشت یا کشته شدن ابوبکر بغدادی خبر می‌دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا