اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

سعد الحریری: کشتی های ایرانی در کنار سوخت تحریم هم با خودشان می آورند

سعد الحریری تأکید کرد که ارسال کشتی به لبنان ازجانب ایران بدون مجوز دولت لبنان خلاف قوانین بین المللی است.

میدل ایست نیوز: «سعد الحریری»، رئیس جریان المستقبل لبنان، در واکنش به اظهارات سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، درباره اینکه مازوت از ایران در راه لبنان است، خرید سوخت از ایران را موجب مشکلات و تحریم‌های بیشتر علیه لبنان دانست.

الحریری با انتشار توئیتی این پرسش را مطرح کرد که دریافت سوخت از ایران خبری خوب برای مردم لبنان است یا اعلام درگیر کردن لبنان در نزاع‌های داخلی و خارجی؟ و افزود که حزب الله خود اطلاع دارد که بحران سوخت در لبنان نتیجه قاچاق عمدی سوخت برای حکومت سوریه است و به جای تهیه سوخت از ایران بهتر است جلوی این قاچاق گرفته شود.

وی افزود که حزب الله همچنین اطلاع دارد که کشتی‌های سوخت ایرانی با خودشان خطرات و تحریم‌های تازه‌ای از نوع آنچه ونزوئلا گرفتارش شده همراه دارد.

او همچنین از این سخن دبیر کل حزب الله که گفته بود کشتی‌های ایرانی به محض راه افتادن خاک لبنان محسوب می‌شوند انتقاد کرد و آن را خلاف حاکمیت ارضی لبنان دانست و افزود که تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم لبنان درگیر جنگ‌های بی فایده با اعراب و جهان شود.

الحریری همچنین ایران را به مانع‌تراشی در تشکیل دولت لبنان متهم کرد و گفت ارسال کشتی‌ به لبنان بدون موافقت و مجوز دولت لبنان خلاف قوانین بین الملل است.

دبیر کل حزب الله لبنان پیش از ظهر امروز در سخنانی به مناسبت سالروز عاشورا گفت: ایران دخالتی در تشکیل کابینه لبنان یا تعطیلی آن ندارد بلکه طرفهای خارجی دیگری هستند که این کار را انجام می دهند. ما با امیدواری دیدارهای رئیس جمهوری و نخست وزیر مامور تشکیل کابینه را درباره تشکیل دولت جدید دنبال می کنیم.

وی افزود: وضع معیشتی در لبنان باید با جدیت و دوراندیشی و عزم راسخ مورد توجه قرار گیرد. کشفیات نیروهای امنیتی در زمینه میلیون‌ها لیتر بنزین و مازوت تاکیدی بر بحران پیچیده دارد. امکان حل بحران اگر مقامات از ابتدا در راستای حل آن با عزم جدی حرکت می کنند، وجود داشت. آیا عملکرد دولت ناشی از سوء اداره بوده است یا اقدام عامدانه برای مایوس کردن لبنانی ها. دولت و نیروهای امنیتی باید محتکرین را به زندان بفرستند تا این اوضاع جمع شود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا